mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Eco-filozofia Forda

Eco-filozofia Forda

Podczas Salonu Samochodowego 2007 we Frankfurcie europejski Ford zaprezentuje nowe wersje wybranych modeli pod nazwą Ford ECOnetic, charakteryzujące się wyjątkowo niską emisją CO2.

Eco-filozofia Forda

W samochodach tych zastosowano najnowsze silniki diesla TDCi oraz inne, starannie dobrane elementy zaprojektowane tak, aby zredukować emisję CO2 do absolutnego minimum. Najpierw, pod koniec 2007 r., zostanie przedstawiony Ford Focus ECOnetic, który ma zapewniać najniższą w samochodach z konwencjonalnym zespołem napędowym emisję CO2, wynoszącą jedynie 115 g/km.

"Wprowadzając specjalne modele oznaczone Ford ECOnetic, charakteryzujące się wyjątkowo niską emisją CO2, przedstawiamy jasną propozycję tym klientom, dla których kwestie emisji szkodliwych substancji są najważniejsze przy podejmowaniu decyzji co do zakupu nowego samochodu" - powiedział John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Forda w Europie.

"Wybraliśmy nazwę Ford ECOnetic, ponieważ  nawiązuje ona zarówno do ekologii, jak i naszej koncepcji kinetic design "energii w ruchu", kojarzącej się z jakością jazdy i atrakcyjną stylistyką.  Nazwa ta przede wszystkim sugeruje klientom, że w modelach tych nie muszą się obawiać pogorszenia dynamiki jazdy, mimo położenia nacisku na wyjątkowo niską emisję" - dodał Fleming.

Więcej informacji na temat serii Ford ECOnetic zostanie podanych we wrześniu podczas Salonu Samochodowego 2007 we Frankfurcie; pierwszym samochodem, który zostanie udostępniony w tej serii będzie najbardziej popularny model, czyli Ford Focus. Samochód napędzany bardzo wydajnym silnikiem Duratorq TDCi o mocy 109 KM i pojemności 1.6 l. ze standardowym filtrem cząstek stałych, może się pochwalić średnim zużyciem paliwa wynoszącym jedynie 4,3 l/100 km, co odpowiada średniej emisji CO2 w wysokości zaledwie 115 g/km.

"Wyzwaniem dla naszych inżynierów było zapewnienie maksymalnej redukcji CO2 przy wykorzystaniu technologii, która już jest dostępna po przystępnych cenach" – powiedział Gunnar Herrmann, dyrektor Forda odpowiedzialny za samochody średniej wielkości.

Punktem wyjścia było zredukowanie oporów jazdy i poprawienie aerodynamiki.  Obniżenie pojazdu, dodanie zestawu aerodynamicznego i zastosowanie opon 195/65R15 pozwoliło na uzyskanie bardzo dobrego współczynnika oporu (cd) 0,31. Kolejnym środkiem zmniejszającym opory jazdy, zastosowanym po raz pierwszy w Fordzie Focus ECOnetic, jest wprowadzenie nowego oleju o niskiej lepkości.

Wersje Ford ECOnetic z silnikami diesla wzbogacą szeroką ofertę Forda o czyste i niedrogie samochody dla klientów, dla których ważna jest ochrona środowiska. Europejski Ford jest liderem w sektorze technologii Flexifuel, wykorzystującej odnawialne źródła energii w postaci biomasy.  Ford Focus i Ford C-MAX są już dostępne jako modele Flexifuel, które mogą być napędzane paliwem E85 (mieszanka składająca się w 85% z bioetanolu i w 15% z benzyny) lub benzyną, bądź dowolną mieszanką tych dwóch paliw w jednym zbiorniku, co stanowi alternatywę wobec konwencjonalnego napędu benzynowego.

W niektórych krajach europejskich Ford oferuje także wybrane modele przystosowane do pracy na LPG (gaz ciekły) i CNG (sprężony gaz ziemny).  Modele te są dostępne np. w Niemczech i Austrii, gdzie dostępna jest infrastruktura umożliwiająca korzystanie z tego typu pojazdów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport