mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Elektryczne turbo przyszłością?

Elektryczne turbo przyszłością?

Producenci silników szukają coraz efektywniejszych sposobów na zwiększanie wydajności jednostek, a do tego zmniejszenie spalania. Szef AMG przedstawił wizję elektrycznych turbosprężarek.

Elektryczne turbo przyszłością?
Producenci silników szukają coraz efektywniejszych sposobów na zwiększanie wydajności jednostek, a do tego zmniejszenie spalania. Szef AMG przedstawił wizję elektrycznych turbosprężarek.W ostatnim czasie wielu producentów samochodów zainteresowało się tematem, tak więc AMG stwierdziło, że to najwyższa pora by zainteresować się na poważnie tematem.

Audi testuje elektryczną turbosprężarkę w swoim koncepcie RS5 TDI, który jest wyposażony w trzylitrowe V6 z podwójnym doładowaniem. To pozwoliło wydobyć z jednostki 385 KM oraz gigantyczny moment obrotowy o wartości 750 Nm.

Prawdopodobnie producent z Ingolstadt wprowadzi rozwiązanie do modeli produkcyjnych w przeciągu dwóch trzech lat. Na początek pojawi się w nowej generacji Q7. AMG na razie rozważa taką opcję. Firma nie podała jeszcze konkretnych dat.
Tematy w artykule: turbo

Podobne wiadomości:

Cztery turbiny w nowym BMW Serii 7

Cztery turbiny w nowym BMW Serii 7

Technika 2015-07-29

Hyundai i30 Turbo – test video

Hyundai i30 Turbo – test video

Testy samochodów 2015-07-05

Każdy szanujący się producent, który rywalizuje w segmencie kompaktów powinien w swojej gamie oferować wersję z gałęzi hot hatchów. Hyundai stara się dołączyć do tego grona z modelem i30 Turbo. Ostrzegamy jednak by nie nazywać tego auta „hot”, a wytłumaczenie znajdziecie w naszym teście video.

Komentuj:

~aha 2014-07-08

Proszę, opanujcie się. To że Audi BŁĘDNIE nazwało swój pomysł nie oznacza, że należy ten BŁĄD powielać! nTurbosprężarka - po angielsku turbocharger to połączenie dwóch turbin, napędowej (ciepłej) i sprężającej (zimnej). Taka turbosprężarka może mieć elektryczne wspomaganie (jak w F1) lub nie. Generalnie napędzają ją gazy, w tym przypadku wydechowe.nKompresor - po angielsku supercharger to urządzenie sprężające napędzane mechanicznie. I nie jest istotne czy składa się ono po stronie "zimnej" czyli sprężającej ze sprężarki tłokowej, wirnikowej czy turbiny! Po stronie "ciepłej" czyli napędowej jest zawsze źródło napędu mechanicznego, niezależnie od tego czy jest to pasek klinowy (tradycyjnie) czy silnik elektryczny (jak w nowince z Audi). Nawet jeśli to elektrycznie napędzane rozwiązanie jest tylko po to żeby napędzić właściwą turbosprężarkę jak ma to miejsce w Audi!nn--nnTakich uproszczeń jest w motoryzacji wiele, jak błędne nazywanie skrzyń DSG/DKG skrzyniami automatycznymi zamiast zautomatyzowanymi itp. Jednak w przypadku sprężarek różnica jest nader istotna żeby to mylić! Podchodźmy profesjonalnie do tego co piszemy i mówimy! Bardziej można to porównać do mylenia terminów jak lag i turbodziura które są zupełnie dwoma różnymi rzeczami.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport