mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Ferrari odsłania rąbek tajemnicy

Ferrari odsłania rąbek tajemnicy

Podczas targów w Pekinie Ferrari dumnie prezentuje swój najnowszy model, F12berlinetta. Jednak najciekawszą premierą na stoisku Ferrari jest technologia HY-KERS.

Ferrari odsłania rąbek tajemnicy
Ferrari prezentując najnowszą interpretację technologii KERS uchyla rąbek tajemnicy. Tajemnicy, która od dłuższego czasu zatytułowana jest "następca Enzo". HY-KERS, tak naprawdę zadebiutuje w nadchodzącym modelu. Następca Ferrari Enzo już jest testowany na drogach publicznych.

Włoski producent legendarnych aut połączył silnik V12(współpracujący ze skrzynią dwusprzęgłową) z elektrycznym motorem. Nowa wersja KERSu posiada mniejsze i lżejsze komponenty, które pozwalają na osiągnięcie 1kW mocy z kilograma masy.

Dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł energia płynąca między jednostką elektryczną, a silnikiem benzynowym jest dostarczana ciągle, praktycznie bezstratnie. Podczas hamowania silnik elektryczny działa jak generator ładujący akumulatory. Wszystko sterowane jest za pomocą modułu zapożyczonego bezpośrednio z bolidów F1.

W najbliższych miesiącach Ferrari planuje dopieszczać swoją technologię. Pod koniec tego roku światło dzienne ma ujrzeć następca Ferrari Enzo. Teraz wiemy już jaka technologia znajdzie się pod karoserią Pininfariny w tym aucie. Ferrari jak na razie tego nie potwierdza, ale szacuje się, że moc całego zestawu hybrydowego będzie oscylować w granicach 920 KM. Włosi chwalą się, że HY-KERS pozwala na 40% mniejszą emisję szkodliwych substancji w cyklu mieszanym.

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.