mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Ferrari przedstawia monokok następcy Enzo

Ferrari przedstawia monokok następcy Enzo

Tegoroczna impreza motoryzacyjna w stolicy Francji nie przyniosła spektakularnej premiery od Ferrari. Nie oznacza to, że włoski producent aut sportowych pokazał tylko najnowszą gamę aut. Na stoisku Ferrari dziennikarze oblegali coś bardzo ciekawego.

Ferrari przedstawia monokok następcy Enzo
Pośród Ferrari FF, Californi, F12 i bolidu wyścigowego, włoski producent aut zaprezentował szkielet auta, które w niedalekiej przyszłosći pokazane zostanie światu. Nie będzie to kolejny model uzupełniający gamę, a następca Ferrari Enzo, który pojawi się w limitowanej ilości egzemplarzy.

Chassis pokazane w Paryżu zapowiada to czego możemy się spodziewać po hybrydowym następcy Enzo. Ferrari chwali się, że nowy monokok to cywilne odzwierciedlenie technologii zastosowanej w bolidach F1. W projekcie swój wkład miał również legendarny Rory Byrne, który stoi za 11 tytułami Scuderii Ferrari w Formule 1.

Ferrari w konstrukcji monokoku wykorzystało cztery różne rodzaje włókna węglowego, nakładanye oraz formowanye ręcznie. Całość finalnie została utwardzona w autoklawach. Chassis jest o 20% lżejsze od tego zastosowanego w Ferrari Enzo. Plotki docierające zza murów fabryki w Maranello mówią, że auto w fizycznej wersji ma zostać pokazane pod koniec tego roku.

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

~polak 2012-10-03

'Chassis'?! Gdzie my jesteśmy?! Gęsi jesteśmy czy co?! Po polsku to jest 'rama', 'podwozie' lub ewentualnie 'płyta montażowa'. Nie można przetłumaczyć?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.