mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Focus C-MAX z paliwem wodorowym

Focus C-MAX z paliwem wodorowym

W ubiegłym tygodniu zaprezentowany został w Stuttgarcie w ramach dni postępu zorganizowanych przez niemiecką organizację VDA Ford Focus C-MAX napędzany wodorem.

Focus C-MAX z paliwem wodorowym

Model ten, zaprojektowany i stworzony przez grupę inżynierów Forda z centrum badawczego w Aachen, jest tylko prototypowym modelem. Jednak w znaczący sposób zwraca uwagę na nowe źródła energii, które powinny pojawić się w przemyśle motoryzacyjnym na większą skalę już za kilkanaście, góra kilkadziesiąt lat.

Prototypowy model, w skrócie H2 ICE, bazuje na benzynowej wersji 2,3-litrowej o mocy 110 KM. Oczywiście prototypowy model różni się od wersji bazowej. Przede wszystkim akumulator został przeniesiony z przodu auta pod tylne siedzenie. Zastosowane zostały dodatkowe elementy elektroniczne i czujniki, których zadaniem jest zabezpieczenie nowej technologii. Dodatkowe są także dwie chłodnice, pierwsza poniżej przedniego zderzaka i druga obok silnika.

Wersja H2 ICE pozwala na jednorazowe przejechanie, bez dodatkowego tankowania, około 200 km. Pozwalają na to trzy zbiorniki, które pomieszczą ok. 119 litrów wodoru sprężonego pod ciśnieniem 350 barów. Dwa z tych zbiorników umieszczone zostały w części bagażowej, a trzeci znajduje się poniżej podłogi w tylnej części auta.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.