mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Ford Focus z napędem wodorowym

Ford Focus z napędem wodorowym

Już prawie rok trwają prace inżynierów firmy Ford nad wodorowym silnikiem spalinowym H2ICE, który ma być zastosowany w Fordzie Focus.

Nowa wersja tego silnika jest mocniejsza z powodu zainstalowania nowej turbosprężarki. Nowy silnik H2ICE odznacza się podobną niezawodnością i trwałością do typowych silników gazowych. Pierwszy raz silnik tego typu został zaprezentowany w październiku zeszłego roku. Obecna wersja z zastosowaną turbosprężarką Lysholm osiąga wyższe ciśnienie przy mniejszej prędkości.

Z zewnątrz Ford Focus H2ICE wygląda jak typowy Focus kombi. Silnik tego prototypu jest 2,3-litrowy, 16-zaworowy z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów o mocy 120 KM. Auto osiąga 100 km/h ze startu w 12 sekund. Aluminiowy bak, który pomieści około 5 kg paliwa wodorowego, jest wzmocniony powierzchniami z włókna węglowego. Samochód "na pełnym baku" przejedzie około 300 km, emitując minimalne ilości zanieczyszczeń, w tym także dwutlenku węgla.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport