mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Ford Focus z napędem wodorowym

Ford Focus z napędem wodorowym

Już prawie rok trwają prace inżynierów firmy Ford nad wodorowym silnikiem spalinowym H2ICE, który ma być zastosowany w Fordzie Focus.

Nowa wersja tego silnika jest mocniejsza z powodu zainstalowania nowej turbosprężarki. Nowy silnik H2ICE odznacza się podobną niezawodnością i trwałością do typowych silników gazowych. Pierwszy raz silnik tego typu został zaprezentowany w październiku zeszłego roku. Obecna wersja z zastosowaną turbosprężarką Lysholm osiąga wyższe ciśnienie przy mniejszej prędkości.

Z zewnątrz Ford Focus H2ICE wygląda jak typowy Focus kombi. Silnik tego prototypu jest 2,3-litrowy, 16-zaworowy z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów o mocy 120 KM. Auto osiąga 100 km/h ze startu w 12 sekund. Aluminiowy bak, który pomieści około 5 kg paliwa wodorowego, jest wzmocniony powierzchniami z włókna węglowego. Samochód "na pełnym baku" przejedzie około 300 km, emitując minimalne ilości zanieczyszczeń, w tym także dwutlenku węgla.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Connect - nowe funkcjonalności w modelu Kodiaq
Skoda Connect - nowe funkcjonalności w modelu Kodiaq
Wraz z modelem Kodiaq debiutują nowe mobilne usługi internetowe Skoda Connect. Pierwsza to Infotainment Online, zapewnia dodatkowe informacje i jest związana z systemami nawigacji satelitarnej. Care Connect pozwala na manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku oraz zdalny dostęp do samochodu.