mojeauto.pl > motogazeta > Technika > FuturAuto 2011 dla Active Brake Assist 2

FuturAuto 2011 dla Active Brake Assist 2

Trzy miesiące po światowej premierze na IAA w Hanowerze, system Active Brake Assist 2 otrzymał pierwszą nagrodę. Belgijscy dziennikarze motoryzacyjni docenili zalety systemu , który pozwala na uniknięcie tylnych kolizji i przyznali mu wyróżnienie "FuturAuto 2011".

FuturAuto 2011 dla Active Brake Assist 2

Nagroda FuturAuto jest co roku przyznawana za innowacyjne osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa, redukcji zużycia paliwa, ochrony środowiska oraz komfortu jazdy. W tym roku jury rozpatrywało 17 rozwiązań technologicznych, wyróżniło 5. Główna nagroda została przyznana systemowi Active Break Assistance 2.

Nowy system bezpieczeństwa automatycznie zachowuje odpowiednią odległość od samochodu jadącego przed pojazdem i hamuje w sytuacji grożącej kolizją. O ile poprzednik uruchamiał hamowanie awaryjne wyłącznie w przypadku poważnego zagrożenia najechania na wolniejszy pojazd z przodu, Active Brake Assist 2 rozpoczyna manewr hamowania również w razie ryzyka najechania na pojazd stojący, na przykład w niespodziewanym korku na autostradzie.

Za pomocą wiązek radarowych system Active Brake Assist 2 przeszukuje obszar w odległości od 1- 150m na pasie ruchu przed pojazdem, obliczając jednocześnie różnicę prędkości obu pojazdów oraz odległość dzielącą go od poprzedzającego pojazdu lub nieruchomej przeszkody. Gdy przy niezmienionym sposobie jazdy istnieje zagrożenie wypadku, system powiadamia kierowcę sygnałem optycznym w postaci czerwonego trójkąta oraz sygnałem dźwiękowym. Jeśli ryzyko kolizji się zwiększa, system rozpoczyna hamowanie.

Zaletą  Active Brake Assist 2 są sprawdzone rozwiązania techniczne wykorzystujące działanie radarów, które pracują bez zakłóceń we wszelkich warunkach pogodowych i oświetleniowych. System Active Brake Assist 2 działa też w pełnym zakresie prędkości rozwijanych przez samochód ciężarowy, od powolnej jazdy z prędkością szybkiego marszu do prędkości poruszania się autostradą z zastosowaniem ogranicznika,  tzn. od 0 km/h do 89 km/h. Wprawdzie system Active Brake Assist 2 nie zawsze może zapobiec kolizji, ale na skutek automatycznego uruchamiania hamulca bardzo znacząco zmniejsza prędkość, z jaką dochodzi do wypadku, a tym samym jego skutki.


Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport