mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Gdy apetyt jest zbyt duży

Gdy apetyt jest zbyt duży

Silniki wysokoprężne mają to do siebie, że nie potrzeba im zbyt wiele oleju napędowego by mogły swobodnie pracować. Jednak czasami zdarza się, że oszczędny dotąd silnik zwiększył swój apetyt kilkukrotnie. Podpowiadamy co może być tego przyczyną.

Gdy apetyt jest zbyt duży

Poszukiwania przyczyn wysokiego zużycia paliwa powinniśmy rozpocząć od siebie. Jednostki wysokoprężne mają to do siebie, że potrzebują dużo więcej czasu by rozgrzać się do optymalnej temperatury. Jazda na niedogrzanym silniku podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych skończy się dużo większym zużyciem paliwa. Najbardziej odczujemy to jednak zimą. Podróżowanie na krótkich dystansach nie tylko zwiększa zużycie oleju napędowego, ale także ma negatywny wpływ na żywotność oleju silnikowego.

Kolejną przyczyną wyższego zużycia, która może leżeć po naszej stronie to zbyt małe ciśnienie w oponach. Ogumienie z niedostateczną ilością powietrza stawiają większy opór podczas jazdy, a to wpływa na zużycie paliwa. Dlatego co jakiś czas warto sprawdzić czy nie jeździmy na tzw. flaku.

Jeżeli o jeżdżeniu mowa, to być może nasz styl jazdy jest nieadekwatny do charakterystyki pracy silnika wysokoprężnego. W takich jednostkach zakres mocy jest duży węższy niż w jednostkach benzynowych. Wkręcanie na wysokie obroty i redukcje biegu nie sprzyjają poprawie dynamiki, a sprawią że silnik będzie pobierał dużo więcej paliwa.

Jeżeli niedawno odwiedzaliśmy stację benzynową, gdzie zostało zatankowane paliwo o szemranej jakości, to nie ma co się dziwić, że auto pali więcej. Normy, które powinien spełniać olej napędowy są bardzo wyśrubowane. Paliwo o słabej jakości sprawi, że silnik będzie potrzebował go więcej by zapewnić odpowiednie parametry pracy. W dodatku paliwo o słabej jakości może doprowadzić do uszkodzenia układu wtryskowego. Najbardziej newralgiczne punkty to pompa wtryskowa oraz delikatne wtryskiwacze. Ten pierwszy element może się rozregulować bądź rozszczelnić. Wtryski podające zbyt bogatą mieszankę oleju napędowego również wpłyną na zużycie paliwa oraz silnika.

Warto przy okazji tego problemu przypomnieć sobie kiedy dokonywaliśmy zmiany filtra powietrza. Gdy jest on mocno zanieczyszczony dopływ powietrza do jednostki napędowej jest trudniejszy, co ogranicza moc silnika i sprawia, że kierowca mocno wciska gaz. Czasami filtr wystarczy oczyścić mechanicznie, najlepiej jednak gdy wymienimy go na nowy. Na koniec warto sprawdzić, czy pod naszym autem nie robi się powoli kałuża oleju. Być może udało nam się gdzieś uszkodzić bak i teraz jego zawartość powoli, ale skutecznie wypływa.

 

Tematy w artykule: diesel spalanie wtryskiwacze

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Zakup i sprzedaż samochodu 2016-09-06

Komentuj:

~Łukasz 2012-09-16

Ten artykuł jest tak laicki i napisanym takim językiem.. chyba ktoś tu nie ma za bardzo pojęcia o czym pisze.

~PEPER 2012-09-14

OLEJ Z BAKU...... TO JEST ŻENUJĄCE - CAŁY TEN "ARTYKUŁ"!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport