mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Golf Variant Bi FUEL

Golf Variant Bi FUEL

Pierwszy Volkswagen z seryjnie montowanym napędem na gaz ziemny

Pierwszego Volkswagena z montowanym seryjnie napędem na gaz ziemny charakteryzuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, oszczędność i niewielka emisja substancji szkodliwych połączone z doskonałymi osiągami jezdnymi. Dzięki swojemu podwójnemu napędowi Golf Variant Bi FUEL może przejechać nawet do 900 km bez tankowania. Takiego zasięgu nie oferują z reguły samochody spalające tylko jeden rodzaj paliwa.

Z zewnątrz Golf Variant Bi FUEL wyróżnia się tylko napisem z tyłu i drugim otworem wlewu paliwa. Dzięki nie zajmującemu wiele miejsca zbiornikowi na gaz ziemny z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym, wersja Bi FUEL jest wewnątrz równie przestrzenna jak każdy Golf Variant. Dzielona i składana tylna kanapa oraz bagażnik o pojemności do 1.285 litrów stwarzają doskonałe warunki do przewożenia nawet dużego bagażu.

Kolejne, zasługujące na uwagę, rozwiązania techniczne zastosowane w Golfie Bi FUEL to elektronicznie regulowany, sekwencyjny, wielopunktowy system zasilania gazem, pozwalający na uzyskanie niskich emisji (Euro3/D4) oraz montaż wspólnego sterownika dla obu trybów pracy.

Golf na gaz ziemny napędzany jest 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, stosowanym także w innych modelach. Może on spalać zarówno benzynę, jak i gaz, osiąga moc 85 kW / 115 KM w trybie benzynowym lub 75 kW / 102 KM w trybie gazowym. Objętość zbiornika benzyny pozostała niezmieniona i wynosi 55 litrów, co pozwala na przejechanie na jednym zbiorniku 890 km.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport