mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Golf Variant Bi FUEL

Golf Variant Bi FUEL

Pierwszy Volkswagen z seryjnie montowanym napędem na gaz ziemny

Pierwszego Volkswagena z montowanym seryjnie napędem na gaz ziemny charakteryzuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, oszczędność i niewielka emisja substancji szkodliwych połączone z doskonałymi osiągami jezdnymi. Dzięki swojemu podwójnemu napędowi Golf Variant Bi FUEL może przejechać nawet do 900 km bez tankowania. Takiego zasięgu nie oferują z reguły samochody spalające tylko jeden rodzaj paliwa.

Z zewnątrz Golf Variant Bi FUEL wyróżnia się tylko napisem z tyłu i drugim otworem wlewu paliwa. Dzięki nie zajmującemu wiele miejsca zbiornikowi na gaz ziemny z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym, wersja Bi FUEL jest wewnątrz równie przestrzenna jak każdy Golf Variant. Dzielona i składana tylna kanapa oraz bagażnik o pojemności do 1.285 litrów stwarzają doskonałe warunki do przewożenia nawet dużego bagażu.

Kolejne, zasługujące na uwagę, rozwiązania techniczne zastosowane w Golfie Bi FUEL to elektronicznie regulowany, sekwencyjny, wielopunktowy system zasilania gazem, pozwalający na uzyskanie niskich emisji (Euro3/D4) oraz montaż wspólnego sterownika dla obu trybów pracy.

Golf na gaz ziemny napędzany jest 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, stosowanym także w innych modelach. Może on spalać zarówno benzynę, jak i gaz, osiąga moc 85 kW / 115 KM w trybie benzynowym lub 75 kW / 102 KM w trybie gazowym. Objętość zbiornika benzyny pozostała niezmieniona i wynosi 55 litrów, co pozwala na przejechanie na jednym zbiorniku 890 km.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja jest kolejnym państwem na mapie, które zamierza naliczać punkty karne kierowcom z innych państw. W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu trzeba się będzie liczyć z konsekwencjami.