mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Goodyear Eagle F1 najlepszy w testach

Goodyear Eagle F1 najlepszy w testach

Opona Goodyear Eagle F1 Asymemetric, która została zaprezentowana wiosną tego roku przeszła zwycięsko przez niezależny test ogumienia przeprowadzony przez magazyn motoryzacyjny EVO z Wielkiej Brytanii. Spośród dziewięciu porównywanych marek, Eagle F1 Asymmetric okazała się najlepsza zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.

Goodyear Eagle F1 najlepszy w testach

Testy były przeprowadzane w ośrodku badawczo-rozwojowym Bridgestone i obejmował pomiary w zakresie trzymania opony nawierzchni, odporności na aquaplaning oraz drogi hamowania. W badaniach wykorzystywano Volkswagena Golfa GTi. Jak wykazały wyniki opona Goodyeara miała najkrótsze czasy okrążeń na mokrej i suchej nawierzchni, zapewniały największą stabilność przy pokonywaniu zakrętów oraz zapewniały najkrótszy dystans hamowania.

Test wykazał różnice w osiągach nowych opon, które wzięły w nim udział. Na torze do badania jazdy na mokrej nawierzchni, opona Goodyeara uzyskała czas okrążenia o 7,5 sekundy krótszy od opony, która zajęła 9 miejsce. Oznacza to, że na mokrej nawierzchni po mniej niż 10 okrążeniach toru identyczny Golf GTi z oponami o najsłabszych osiągach zostałby o całe okrążenie za autem „podkutym” oponami Goodyeara. Podobnie było w przypadku nagłego hamowania. Test „EVO” wykazał, że droga hamowania z prędkości 90 km/h w przypadku opon Goodyeara była aż o 12,5 m krótsza niż tej opony, która zajęła ostatnie miejsce. To oznacza dwie i pół długości samochodu.

„Osiągi opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric są wynikiem jej unikalnej konstrukcji, w której zastosowano innowacyjną technologię ‘Active Cornergrip’, optymalizującą zachowanie opony na zakrętach” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce.

„Kierowcy oczekują od opon bezpieczeństwa, komfortu oraz wysokich osiągów. Chcą, żeby ich samochody trzymały się drogi jak auta wyścigowe. Nowa opona Eagle F1 Asymmetric spełnia te wysokie wymagania” – dodał Waldemar Jarosz.

Rozmiary
Prawie wszystkie rozmiary Goodyear Eagle F1 Asymmetric zostały zaprojektowane w wersjach dla podwyższonego obciążenia, aby pasowały do większości nowoczesnych samochodów wyższej klasy. Opona dostępna jest w 24 rozmiarach, od 17 do 21 cali.

Tematy w artykule: opony opony Goodyear

Podobne wiadomości:

Czarne złoto

auto motor i sport 0000-00-00

Swoim wyglądem zdradzają, że coś jest na rzeczy. Oponiarskim nowościom na sezon letni - Goodyear Eagle F1 Asymmetric i Pirelli P Zero the Hero - niestraszne są szybkości 300 km/h i większe.

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto motor i sport

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto...

Aktualności 2015-10-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Volvo S60 zadebiutowało
Nowe Volvo S60 zadebiutowało
Kilka tygodni temu zadebiutowało nowe Volvo V60, a teraz przyszedł czas na wersję sedan. Model klasy średniej powalczy z takimi konkurentami jak Audi A4, Mercedes Klasy C czy BMW Serii 3.

Zalando Zalando