mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Goodyear Eagle F1 najlepszy w testach

Goodyear Eagle F1 najlepszy w testach

Opona Goodyear Eagle F1 Asymemetric, która została zaprezentowana wiosną tego roku przeszła zwycięsko przez niezależny test ogumienia przeprowadzony przez magazyn motoryzacyjny EVO z Wielkiej Brytanii. Spośród dziewięciu porównywanych marek, Eagle F1 Asymmetric okazała się najlepsza zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.

Goodyear Eagle F1 najlepszy w testach

Testy były przeprowadzane w ośrodku badawczo-rozwojowym Bridgestone i obejmował pomiary w zakresie trzymania opony nawierzchni, odporności na aquaplaning oraz drogi hamowania. W badaniach wykorzystywano Volkswagena Golfa GTi. Jak wykazały wyniki opona Goodyeara miała najkrótsze czasy okrążeń na mokrej i suchej nawierzchni, zapewniały największą stabilność przy pokonywaniu zakrętów oraz zapewniały najkrótszy dystans hamowania.

Test wykazał różnice w osiągach nowych opon, które wzięły w nim udział. Na torze do badania jazdy na mokrej nawierzchni, opona Goodyeara uzyskała czas okrążenia o 7,5 sekundy krótszy od opony, która zajęła 9 miejsce. Oznacza to, że na mokrej nawierzchni po mniej niż 10 okrążeniach toru identyczny Golf GTi z oponami o najsłabszych osiągach zostałby o całe okrążenie za autem „podkutym” oponami Goodyeara. Podobnie było w przypadku nagłego hamowania. Test „EVO” wykazał, że droga hamowania z prędkości 90 km/h w przypadku opon Goodyeara była aż o 12,5 m krótsza niż tej opony, która zajęła ostatnie miejsce. To oznacza dwie i pół długości samochodu.

„Osiągi opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric są wynikiem jej unikalnej konstrukcji, w której zastosowano innowacyjną technologię ‘Active Cornergrip’, optymalizującą zachowanie opony na zakrętach” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce.

„Kierowcy oczekują od opon bezpieczeństwa, komfortu oraz wysokich osiągów. Chcą, żeby ich samochody trzymały się drogi jak auta wyścigowe. Nowa opona Eagle F1 Asymmetric spełnia te wysokie wymagania” – dodał Waldemar Jarosz.

Rozmiary
Prawie wszystkie rozmiary Goodyear Eagle F1 Asymmetric zostały zaprojektowane w wersjach dla podwyższonego obciążenia, aby pasowały do większości nowoczesnych samochodów wyższej klasy. Opona dostępna jest w 24 rozmiarach, od 17 do 21 cali.

Tematy w artykule: opony opony Goodyear

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.