mojeauto.pl > motogazeta > Technika > IAA Frankfurt 2005: Ekologia i bezpieczeństwo na stoisku Delphi

IAA Frankfurt 2005: Ekologia i bezpieczeństwo na stoisku Delphi

Na salonie samochodowym we Frankfurcie Delphi zamierza zaprezentować dziesięć innowacyjnych technologii oraz kilka nowych programów adresowanych do producentów samochodów.

IAA Frankfurt 2005: Ekologia i bezpieczeństwo na stoisku Delphi

Firma Delphi pokaże 10 nowych technologii oraz wprowadzi kilka nowych programów adresowanych do klientów na 61. Międzynarodowym Salonie Samochodowym. Wiele z tych nowości będzie skupiać się na dwóch najważniejszych aspektach działalności Delphi w Europie: wspieraniu ochrony środowiska i poprawie bezpieczeństwa kierowców poprzez wprowadzanie nowatorskich technologii.

- Dwa główne cele, które mają spełniać nasze produkty, to ochrona środowiska i zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy podczas jazdy w każdych warunkach - powiedział Volker Barth, prezes Delphi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. - W zakresie ochrony środowiska rozwijamy nowe technologie, które umożliwią producentom samochodów wytwarzanie pojazdów o lepszych parametrach eksploatacyjnych, tj. niższym zużyciu paliwa, mniejszej emisji spalin itp. Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo, opracowujemy nowe technologie, które pomogą chronić kierowców i pasażerów podczas jazdy samochodem, a także przed, w trakcie i po kolizji.
 
W zakresie nowości dotyczących ochrony środowiska Delphi przedstawi nowy, bezhalogenowy kabel, który można będzie poddawać utylizacji. Wprowadzenie takiego rozwiązania może okazać się największym przełomem w technologii produkcji kabli w ostatnich trzydziestu latach.

Jedną z technologii bezpieczeństwa, przedstawianych przez firmę Delphi, będzie nowatorski, zintegrowany moduł ochrony kierowcy, zwiększający nawet o 27% ochronę osoby kierującej pojazdem przed poważnymi obrażeniami ciała podczas zderzenia czołowego (wyniki pochodzą z symulacji wypadków).

Wśród produktów prezentowanych przez firmę Delphi znajdą się także:
- ekonomiczny system detekcji bocznej na podczerwień, ostrzegający kierowców o obecności pojazdów w "martwych strefach" przy zmianie pasa ruchu i w czasie wykonywania skrętów;
- nowa tablica rozdzielcza odlewana z poliolefiny termoplastycznej (Slush Cast TPO Skin), zapewniająca niewielkim kosztem luksusowy wygląd wnętrza pojazdu dzięki zastosowaniu przełomowego projektu i technologii wytwarzania;
- najnowsza mobilna technologia multimedialna do zainstalowania już po zakupie samochodu, w tym nowe rozwiązanie bezdotykowe wykorzystujące technologię Bluetooth, zwiększające bezpieczeństwo kierowcy;
- nowatorskie technologie oświetlenia wnętrza pojazdu, zapewniające komfort oraz umożliwiające dostosowanie się do potrzeb każdego pasażera;
- układ wtryskowy common rail do nowych silników wysokoprężnych stosowanych w renomowanych modelach samochodów osobowych;
- pneumatyczny układ zawieszenia na najwyższym poziomie światowym, nowy, innowacyjny system kontroli przechylenia pojazdu oraz adaptacyjny system utrzymywania prędkości podróżnej pojazdu do jednego z najmocniejszych i najbardziej dynamicznych samochodów SUV;
- planowane wprowadzenie nowych napędzanych drzwi przesuwnych w nowym sektorze pojazdów samochodowych na rynku europejskim.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera
Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera
Opel nie próżnuje i zapowiada kolejny model z dopiskiem "X". Po Crosslandzie do gamy dołączy Grandland X, czyli bezpośredni konkurent VW Tiguana.