mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Infiniti przedstawia nowy silnik V6

Infiniti przedstawia nowy silnik V6

Japońska marka Infiniti przedstawia nową jednostkę napędową. Ma to być "najlżejszy, najmocniejszy, najczystszy i najbardziej efektywny silnik V6, jaki kiedykolwiek znalazł się w ofercie Infiniti". Czy to równocześnie zapowiedź nowego, ostrego modelu?

Infiniti przedstawia nowy silnik V6
Nowa jednostka 3,0 V6 twin-turbo to silnik z nowej rodziny o nazwie VR, która będzie zasilała modele spod szyldu Infiniti. W autach tej marki montowano motory V6 z odchodzącej serii VQ. Te zadebiutowały w samochodach z Japonii w 1994 roku.

Infiniti podkreśla, że nowa 3-litrowa jednostka V6 została tak zaprojektowana, by dostosować odpowiednio moc i moment do silnika tej wielkości oraz połączyć to z dobrym zużyciem paliwa. Motor V6 TT występuje w dwóch wariantach moc. Słabszy generuje 304 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm (1600-5200 obr./min.). Wariant mocniejszy to 405 KM (6400 obr./min.) i 475 Nm oferowany w zakresie 1600-5200 obr./min.

Rożnica w konstrukcji obu silników to przede wszystkim jedna pompa wody zamontowana w 300-konnym wariancie i dwie zastosowane w mocniejszej wersji. Dzięki temu przy pracy pod większym obciążeniem udało się zoptymalizować bilans termiczny. Dodatkowo 405-konny motor ma optyczny czujnik prędkości turbosprężarki. To daje wzrost mocy o 30% przez uzyskanie większej prędkości obrotowej turbiny.

Układ, który steruje rozrządem został wyposażony w nowy elektryczny aktuator zwiększający szybkość reakcji przepustnicy. Wpływa to na osiągi ale i na zużycie paliwa, które jest lepsze w stosunku do poprzednika o 6,7%. Nowy jest również aktuator zaworu upustowego, który odpowiada za kontrolę gazów wydechowych przepływających od turbosprężarki.



Wyższa moc to również zastosowanie układu twin-turbo z dostosowaną geometrią łopatek. Czujnik prędkości obrotowej pozwala systemowi turbo pracować z prędkościami rzędu 220 000 obr./min., chwilowo nawet do 240 tys. Powietrze doładowujące ma również krótszą drogę, co ma wpływ na szybkość reakcji na gaz.

Silnik 3,0 V6 twin-turbo jest od poprzednika lżejszy - 220,6 kg. Sam motor waży 194,8 kg, o 14,1 kg mniej niż w poprzedniku, zaś układ turbodoładowania z całym system chłodzenia to masa 15,8 kg.  Mniejsza masa to zasługa nanoszonego natryskowo płaszcza ślizgowego ścian cylindrów. Ten płaszcz pozwala na swobodniejsze przemieszczanie się cylindrów i redukcję tarcia mechanicznego o 40%. Dało to obniżenie masy o 1,7 kg. Nowy silnik jest również mniejszy o 19 % pod względem objętości.

Zintegrowany kolektor wydechowy wbudowany w głowice cylindrów pozwolił zabudować katalizator spalin bliżej kanałów wydechowych, co skraca drogę spalin. Katalizator nagrzewa się również szybciej niż w poprzedniku oczyszczając spaliny praktycznie natychmiast. Przesunięcie katalizatora dało obniżenie  masy równe 5,3 kg.

Nowy silnik V6 twin-turbo będzie powstawał w Japonii, w fabryce w Iwaki. To jednostka, która trafi zapewne do wszystkich mocniejszych modeli Infiniti.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Infiniti
Tematy w artykule: Infiniti silnik V6

Podobne wiadomości:

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Samochody luksusowe 2016-09-05

Rekordowe półrocze dla Infiniti

Rekordowe półrocze dla Infiniti

Aktualności 2016-07-11

Komentuj:

~adamski 2016-01-15

Zagłębianie się w techniczne aspekty zostawmy fachowcom, dla mnie ważne jak Infiniti jeździ. Co się tam pod maską by nie działo daje taką przyjemność z jazdy i komfort że nawet nie chcę wnikać.

~w 2016-01-12

Co za belkot. Wklejone brednie z broszury lub strony internetowej. Czujnik zwieksza wydajnosc turbo? Rozrzad steruje przepustnica? Dostosowanie mocy i momentu do wielkosci silnika? Co to wszystko znaczy?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport