Koncepcja aktywnych świateł doświetlających zakręty polega na badaniu skrętu kierownicy i dostosowaniu do niego snopu świateł mijania bądź drogowych. Inżynierowie Opla wraz z Uniwersytetem z Darmstadt opracowali jednak system daleko sprawniejszy. Bada on ruchy oczu kierowcy i stosując odpowiedni alogrytm steruje reflektorami, doświetlając dokładnie to miejsce na drodze, w które celuje wzrok.
Najważniejszym zadaniem było "nauczenie" systemu ignorowania fałszywych sygnałów, czyli np. spoglądania kierowcy na nieistotne punkty drogi. Ponoć problem ten został rozwiązany i taka technologia po dwóch latach rozwoju projektu zbliża się do fazy wdrożenia do produkcji. Dyrektor działu oświetlenia w Oplu, Ingolf Schneider, twierdzi że system jest na tyle dopracowany, że działa doskonale bez względu na to kto siedzi za kierownicą.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +