mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Jeep stawia na diesle

Jeep stawia na diesle

Targi w Paryżu będą dla marki Jeep okazją do zademonstrowania szerokiej publiczności dwóch nowych jednostek wysokoprężnych - 2,8-litrowej oraz 2,2-litrowej o mocy odpowiednio 200 i 163 koni mechanicznych.

Jeep stawia na diesle
Mniejszy z diesli znajdzie się na wyposażeniu dwóch modeli - Compass i Patriot - i zastąpi swego dwulitrowego poprzednika. Nowa turbodoładowana jednostka wysokoprężna współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną i wytwarza moc 163 KM przy 3600-4200 obr/min oraz moment 320 Nm w zakresie obrotów od 1400 do 3600 obr/min. W porównaniu do poprzednika oznacza to wzrost mocy o 16 procent i momentu obrotowego o 3 procent.

Jednocześnie poprawie uległy uzyskiwane osiągi. Przyspieszenie obu modeli poprawione zostało o ok. 12 proc. (9,7 sekundy do setki, 201 km/h maksymalnej prędkości), a spalanie na poziomie 6,6 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 172 g/km zapewnia obu modelom miano najbardziej ekonomicznych w gamie pojazdów marki Jeep. Spełniający normę Euro V nowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra pozwala więc wydłużyć zasięg jazdy do 786 km bez tankowania.

Na rynkach poza Ameryką Północną nowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra dla samochodów Jeep Compass i Jeep Patriot będzie dostępny w przyszłym roku.  

Wkrótce też gama modeli Wrangler, Wrangler Unlimited oraz Cherokee zostanie wzbogacona o nowego 2,8-litrowego turbodiesla. We wszystkich modelach silnik ten rozwija moc 200 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 410 Nm przy 2000-3200 obr/min w parze z sześciostopniową przekładnią manualną oraz 460 Nm przy 1600-2600 obr/min − dla zestawu z pięciostopniową przekładnią automatyczną.

Jeep Cherokee z tym silnikiem i skrzynią manualną przyspiesza ze startu do 100 km/h w 11,3 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 193 km/h. Wersja z automatem uzyskuje odpowiednio 9,9 s. oraz 190 km/h. Średnio 2,8-litrowy Cherokee zadowala się spalaniem na poziomie 7,7 l/100 km (7,8 w automacie).

Identyczne niemal osiągi uzyskuje Wrangler z obiema przekładniami (10,6 s. do 100 km/h i maksymalna prędkość 172/173 km/h). Wersja czterodrzwiowa (Unlimited) trzycyfrową prędkość uzyska po 11,1 sekundy (10,7 w automacie), a maksymalnie pojedzie tak samo szybko ja zwykły Wrangler. Średnie spalanie Wranglera w zależności od wersji waha się od 7,1 do 8,3 l/100 km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jeep Wrangler
Jeep Wrangler
Cena podstawowa już od: 153 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-2dr.
Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
Cena podstawowa już od: 145 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Aktualności 2016-11-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport