mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Już nie zmarzniesz rano w aucie

Już nie zmarzniesz rano w aucie

Nikt z nas chyba nie lubi wsiadać zimą do nienagrzanego samochodu. Okazuje się jednak, że jest kilka opcji, które pozwolą ogrzać samochód zanim wsiądziemy do niego z samego ranka.

Już nie zmarzniesz rano w aucie
W naszym kraju wciąż nadal najbardziej popularnym środkiem ogrzewania samochodu jest klimatyzacja włączona na pełne obroty zaraz po odpaleniu samochodu. Na Zachodzie urządzenia służące do ogrzewania postojowego są już znane od lat.

Takie rozwiązanie pozwoli nam przede wszystkim nawet w zimę stulecia wsiąść do samochodu w którym będzie ciepłe wnętrze, a silnik nabierze temperaturę pozwalającą na bezproblemowe odpalenie go. Koniec ze skrobaniem szyb z lodu od wewnętrznej strony oraz wycieraniem pary. Systemy ogrzewania postojowego możemy podzielić na dwie grupy, w zależności od sposobu ich zasilania. Jak to zwykle bywa, jeden jest tańszy, a drugi skuteczniejszy.

Ogrzewanie postojowe nadal mało popularne w naszym kraju, kojarzące się przede wszystkim z systemami marki Webasto, może występować w wersji elektrycznej. To rozwiązanie przede wszystkim dla takich kierowców, którzy mają tani dostęp do energii elektrycznej. Rozwiązanie tego typu jest dość tanie, ponieważ zestaw wraz z montażem nie powinniśmy zapłacić więcej jak tysiąc złotych. Składa się on przede wszystkim z grzałki silnika montowanej w jego bloku oraz okablowania. W bogatszej wersji zawiera jeszcze ogrzewacz kabiny, który sprawia że wewnątrz samochodu jest ciepło i nie ma konieczności włączania klimatyzacji na maksa. Zestaw można rozszerzyć o ładowarkę do akumulatora, która dba o to by z ranka bateria była maksymalnie doładowana. Całość działa po podłączeniu zaledwie jednej wtyczki do prądu.

W erze samochodów na prąd dostęp do energii elektrycznej powinien być przede wszystkim tańszy i większy dlatego takie rozwiązanie na przestrzeni kilku następnych lat powinno zdobywać coraz większą popularność.

Druga opcja to znane już od kilkudziesięciu lat ogrzewacze postojowe o niezależnym zasilaniu. Ich konstrukcja polega na tym, że są zasilane prosto ze zbiornika naszego samochodu. Na rynku dostępne są wersje zarówno benzynowe jak i napędzane na olej napędowy. Ich rozruch i podtrzymanie różnych funkcji odbywa się jednak przy udziale akumulatora.

Układ ogrzewania postojowego, które funkcjonuje w sposób niezależny składa się z agregatu, którego zadaniem jest podgrzewanie płynu w układzie chłodzenia. Plusy takiego rozwiązania sa proste. Poza ogrzewaniem jednostki napędowej, ciepło trafia także do kabiny samochodu. Ogrzewacz zużywa średnio około 0,5l paliwa na godzinę, ale czasami kilka minut wystarczy by podnieść temperaturę do poziomu znośnego. Niestety największą wadą takiego urządzenia jest jego cena. Z reguły wynosi ona od 2 do 5 tysięcy złotych. Warto szukać promocji, bowiem takie też się zdarzają. Najdroższe urządzenia oprócz sterowania przy pomocy zegarka pozwalają zdalnie uruchamiać ogrzewanie przy pomocy pilota radiowego bądź telefonu komórkowego. Trzeba się jednak liczyć, że za takie rozwiązanie zapłacimy dwa razy więcej.

Podobne wiadomości:

Odnowiony Touareg już w salonach. Znamy ceny

Odnowiony Touareg już w salonach. Znamy ceny

Aktualności 2014-10-31

Diesel na bazie gazu ziemnego

Diesel na bazie gazu ziemnego

Aktualności 2006-04-21

Komentuj:

~mało konkretów 2015-04-10

dużo zawijasów lingistycznych. copywriting ?

~Rex 2010-11-26

Z tym że auto nagrzewa sie najszybciej w czasie jazdy. Grzanie silnika na postoju jest średnio zdrowe - dla silnika i otoczenia.

~w 2010-11-25

jak kojarzysz klimatyzeacje jedynie z chlodzeniem, to moze byc dla Ciebie glupota. po odwroceniu obiegu czynnika (w uproszczeniu) klima najzwyczajniej grzeje. minus dla autora. najpopularniejsze systemy wcale nie grzeja wody w ukladzie chlodzenia (zbyt duze straty ciepla). najwiecej jest nadmuchowych, czyli grzejacych powietrze. najtanszy sposob- kupienie alarmu ze zdalnym uruchamianiem silnika. auta z klima nagrzeja sie w kilka minut, a bez klimy w kilkanascie. wystarczy zostawic wlaczone ogrzewanie na maks i dmuchawe na przedostatni stopien. spala podobna ilosc paliwa co webasto (diesle)

~znafcax 2010-11-25

pisanie że samochód ogrzewamy klimatyzacją właczoną na maksa to moim zdaniem dziennikarska głupota!

~znafcax 2010-11-25

pisanie że samochód ogrzewamy klimatyzacją właczoną na maksa to moim zdaniem dziennikarska głupota!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport