mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Kabel i impuls

Kabel i impuls

Nissan zaprezentował nowy samochód koncepcyjny oparty na crossoverze Murano o nazwie EA2, wyposażony w technologię X-by-Wire.

Elektroniczny układ kierowniczy i elektroniczny układ hamulcowy:
Dzięki zastąpieniu konwencjonalnych połączeń mechanicznych połączeniami elektrycznymi, układ kierowniczy i układ hamulcowy udało się zmniejszyć, uzyskując więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu bez zmiany długości jego nadwozia. W koncepcyjnym EA2 oznaczało to dodanie trzeciego rzędu siedzeń i zwiększenie liczby miejsc do siedmiu. Elektroniczny układ kierowniczy pozwala także na zastosowanie mniejszej, „wyścigowej” kierownicy, którą można obracać z mniejszym wysiłkiem i przesuwać w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania.

Elektroniczny układ hamulcowy umożliwia skrócenie skoku pedału hamulca i zwiększenie ilości miejsca w środku dzięki zastąpieniu wspomagania, cięgien i układu hydraulicznego połączeniami elektrycznymi.

Elektroniczny układ zmiany biegów:
Elektroniczny układ sterowania skrzynią biegów umożliwia zastosowanie ruchomej konsoli centralnej, ułatwiającej przemieszczanie się między fotelami kierowcy i pasażera. X-by-Wire przyczynia się także do zmniejszenia masy pojazdu, co przekłada się na poprawę osiągów, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Zastosowanie elektronicznego układu kierowniczego i hamulcowego pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza pojazdu do 2600 mm, czyli o 110 w porównaniu z tradycyjnym modelem.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Nissan
Tematy w artykule: Nissan

Podobne wiadomości:

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania życia

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania...

Premiery 2016-09-23

Komentuj:

~rex 2008-05-08

A co powiecie na duże pasażerskie samoloty (pełne ludzi), które już od dawna sterowane są kabelkiem i prądzikiem (fly-by-wire)? Oczywiście prądzik zanim trafi od pana kapitana do sterów, zostaje jeszcze rozważony co do poprawności w nazwijmy to ECU... Oczywiście, i w tym przypadku było już sporo spektakularnych wypadków :) Rzućcie klucze i towoty, łapcie za lutownice!

~jaa 2008-05-08

tez tak mysle ze to bez sensu - wole tradyzyjny uklad chyba (prawie) bezawaryjny..

~K 2008-05-08

Generalnie kierunek rozwoju prawidłowy, jednak mam tutaj sporo obaw, gdyż elektronika jest bardziej awaryjna od mechaniki. Porównajmy statystycznie ile razy w samochodach psuje się komputer pokładowy, ECU lub inny układ elektroniczny, a ile razy psuje się drążek kierowniczy lub dźwignia hamulca. Mercedes wydał dużo pieniędzy na system "Break-by-wire" (hamowanie-przez-kabel). Zaczął nawet sprzedawać samochody z tym systemem (chyba CLS), ale po kilku spektakularnych wpadkach szybko wycofał się z tego projektu. Samochody powinny być bardziej bezawaryjne niż bardziej przestronne.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport