mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Kabel i impuls

Kabel i impuls

Nissan zaprezentował nowy samochód koncepcyjny oparty na crossoverze Murano o nazwie EA2, wyposażony w technologię X-by-Wire.

Elektroniczny układ kierowniczy i elektroniczny układ hamulcowy:
Dzięki zastąpieniu konwencjonalnych połączeń mechanicznych połączeniami elektrycznymi, układ kierowniczy i układ hamulcowy udało się zmniejszyć, uzyskując więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu bez zmiany długości jego nadwozia. W koncepcyjnym EA2 oznaczało to dodanie trzeciego rzędu siedzeń i zwiększenie liczby miejsc do siedmiu. Elektroniczny układ kierowniczy pozwala także na zastosowanie mniejszej, „wyścigowej” kierownicy, którą można obracać z mniejszym wysiłkiem i przesuwać w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania.

Elektroniczny układ hamulcowy umożliwia skrócenie skoku pedału hamulca i zwiększenie ilości miejsca w środku dzięki zastąpieniu wspomagania, cięgien i układu hydraulicznego połączeniami elektrycznymi.

Elektroniczny układ zmiany biegów:
Elektroniczny układ sterowania skrzynią biegów umożliwia zastosowanie ruchomej konsoli centralnej, ułatwiającej przemieszczanie się między fotelami kierowcy i pasażera. X-by-Wire przyczynia się także do zmniejszenia masy pojazdu, co przekłada się na poprawę osiągów, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Zastosowanie elektronicznego układu kierowniczego i hamulcowego pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza pojazdu do 2600 mm, czyli o 110 w porównaniu z tradycyjnym modelem.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Nissan
Tematy w artykule: Nissan

Podobne wiadomości:

Nissan Leaf Nismo - nadchodzi elektryczny hot-hatch

Nissan Leaf Nismo - nadchodzi elektryczny...

Aktualności 2017-10-04

Nissan obniża ceny nowej Micry

Nissan obniża ceny nowej Micry

Aktualności 2017-09-27

Komentuj:

~rex 2008-05-08

A co powiecie na duże pasażerskie samoloty (pełne ludzi), które już od dawna sterowane są kabelkiem i prądzikiem (fly-by-wire)? Oczywiście prądzik zanim trafi od pana kapitana do sterów, zostaje jeszcze rozważony co do poprawności w nazwijmy to ECU... Oczywiście, i w tym przypadku było już sporo spektakularnych wypadków :) Rzućcie klucze i towoty, łapcie za lutownice!

~jaa 2008-05-08

tez tak mysle ze to bez sensu - wole tradyzyjny uklad chyba (prawie) bezawaryjny..

~K 2008-05-08

Generalnie kierunek rozwoju prawidłowy, jednak mam tutaj sporo obaw, gdyż elektronika jest bardziej awaryjna od mechaniki. Porównajmy statystycznie ile razy w samochodach psuje się komputer pokładowy, ECU lub inny układ elektroniczny, a ile razy psuje się drążek kierowniczy lub dźwignia hamulca. Mercedes wydał dużo pieniędzy na system "Break-by-wire" (hamowanie-przez-kabel). Zaczął nawet sprzedawać samochody z tym systemem (chyba CLS), ale po kilku spektakularnych wpadkach szybko wycofał się z tego projektu. Samochody powinny być bardziej bezawaryjne niż bardziej przestronne.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic