mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Karbon i Corvette

Karbon i Corvette

Koncern General Motors zamierza wykorzystać nadchodzącą generację modelu Corvette ZR1 do sprawdzenia czy technologia włókien węglowych może zostać wykorzystana do masowej produkcji samochodów.

Karbon i Corvette
W tym modelu elementy takie jak dach, maska, predni i tylny zderak, progi oraz ospojlerowanie mają zostać wykonane z superlekkiego materiału, którym jest włókno węglowe". Badania mają pokazać, czy wykorzystany materiał będzie odpowiednio wytrzmały.

"Karbon waży jedną piątą tego co materiał kompozytowy, który z kolei jest o połowe lżejszy od stali". - powiedział Tom Wallaca, człowiek odpowiedzialny za rozwój marki Corvette w koncernie. Zastosowanie takiego materiału przy masowej produkcji pozwoliłoby koncernowi GM zredukować wagę pojazdów, a co za tym idzie również spalanie i emisję szkodliwych cząsteczek, a w konsekwencji spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy. Według nieoficjalnych źródeł firma podjęła już ścisłą współpracę z przedsiębiorstwem zajmującym się produkcją materiału.

Zanim jednak samochody o nadwoziach z włókna węglowego pojawią się masowo na drodze minie jeszcze trochę czasu. Według Toma Wallace`a z General Motors badania potrwają jeszcze przynajmniej 10 lat.

Podobne wiadomości:

Corvetta szybsza od Nissana GT-R Nismo na Nürburgringu

Corvetta szybsza od Nissana GT-R Nismo na...

Samochody luksusowe 2015-07-08

Superliga - test aut sportowych

auto motor i sport 0000-00-00

BMW M6, Corvette Z06, Lamborghini GallardoSuperleggera, Mercedes SLR McLaren 722, Porsche GT3, Ruf RT 12 - czyli jazda po wyścigowym torze, aż do granic możliwości.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport, który proponuje rozwiązania zmniejszające liczbę wypadków drogowych w Polsce. Chodzi o możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne.