mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Karbon i Corvette

Karbon i Corvette

Koncern General Motors zamierza wykorzystać nadchodzącą generację modelu Corvette ZR1 do sprawdzenia czy technologia włókien węglowych może zostać wykorzystana do masowej produkcji samochodów.

Karbon i Corvette
W tym modelu elementy takie jak dach, maska, predni i tylny zderak, progi oraz ospojlerowanie mają zostać wykonane z superlekkiego materiału, którym jest włókno węglowe". Badania mają pokazać, czy wykorzystany materiał będzie odpowiednio wytrzmały.

"Karbon waży jedną piątą tego co materiał kompozytowy, który z kolei jest o połowe lżejszy od stali". - powiedział Tom Wallaca, człowiek odpowiedzialny za rozwój marki Corvette w koncernie. Zastosowanie takiego materiału przy masowej produkcji pozwoliłoby koncernowi GM zredukować wagę pojazdów, a co za tym idzie również spalanie i emisję szkodliwych cząsteczek, a w konsekwencji spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy. Według nieoficjalnych źródeł firma podjęła już ścisłą współpracę z przedsiębiorstwem zajmującym się produkcją materiału.

Zanim jednak samochody o nadwoziach z włókna węglowego pojawią się masowo na drodze minie jeszcze trochę czasu. Według Toma Wallace`a z General Motors badania potrwają jeszcze przynajmniej 10 lat.

Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Chevrolet Corvette Z06 ma problem z silnikiem

Chevrolet Corvette Z06 ma problem z silnikiem

Aktualności 2015-08-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.