mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Klakson ma 100 lat!

Klakson ma 100 lat!

Właśnie mija dokładnie sto lat od momentu kiedy firma Bosch złożyła wniosek patentowy na pierwszy klakson elektryczny. Miał on być donośny, ale przy okazji miły dla ucha i rozbrzmiewać po naciśnięciu przycisku. Do dzisiaj w tej kwestii niewiele się zmieniło.

Klakson ma 100 lat!
Dziś klakson Boscha usłyszeć można na drogach na całym świecie. Na jakiej zasadzie działa legendarne urządzenie? Zasada konstrukcyjna w kolejnych wersjach opatentowanego przed stu laty pierwszego klaksonu pozostała praktycznie niezmieniona. Poruszana elektrycznie membrana wytwarza dźwięk, który rozchodzi się we wszystkich kierunkach. Z czasem ofertę klaksonów rozszerzono o fanfary.

Tuba fanfary, której długość odpowiada wysokości tonu, emituje również za pośrednictwem membrany przyjemny, łagodny dźwięk, który w przeciwieństwie do klaksonu, rozchodzi się tylko w jednym kierunku.

Klaksony Bosch występują dziś w wielu modelach i wariantach przeznaczonych do montażu fabrycznego oraz indywidualnego, a także dla różnych zastosowań, np. w samochodach użytkowych, osobowych, SUV-ach oraz pickupach.

 Bosch przygotował także ofertę dla miłośników samochodów zabytkowych. Dział Bosch Automotive Tradition wprowadził na rynek w 2006 roku nową edycję słynnego klaksonu Bosch, wykonanego według oryginalnego wzoru, z wkrętami oraz chromowaną pokrywą. Klakson ten był stosowany w wielu markach i modelach samochodów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.
Tematy w artykule: Bosch klakson

Podobne wiadomości:

Mercedes i Bosch pracują nad automatycznym parkowaniem

Mercedes i Bosch pracują nad automatycznym...

Technika 2015-06-10

Tysiące BMW i Nissanów do serwisu

Tysiące BMW i Nissanów do serwisu

Aktualności 2015-04-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Pod koniec 2018 r. w Wałbrzychu Toyota Motor Manufacturing Poland rozpocznie produkcję nowych przekładni do hybrydowych modeli Toyoty. Z kolei w 2017 i 2019 roku będą montowane nowe silniki w fabyrce w Jelczu-Laskowicach.