mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Klakson ma 100 lat!

Klakson ma 100 lat!

Właśnie mija dokładnie sto lat od momentu kiedy firma Bosch złożyła wniosek patentowy na pierwszy klakson elektryczny. Miał on być donośny, ale przy okazji miły dla ucha i rozbrzmiewać po naciśnięciu przycisku. Do dzisiaj w tej kwestii niewiele się zmieniło.

Klakson ma 100 lat!
Dziś klakson Boscha usłyszeć można na drogach na całym świecie. Na jakiej zasadzie działa legendarne urządzenie? Zasada konstrukcyjna w kolejnych wersjach opatentowanego przed stu laty pierwszego klaksonu pozostała praktycznie niezmieniona. Poruszana elektrycznie membrana wytwarza dźwięk, który rozchodzi się we wszystkich kierunkach. Z czasem ofertę klaksonów rozszerzono o fanfary.

Tuba fanfary, której długość odpowiada wysokości tonu, emituje również za pośrednictwem membrany przyjemny, łagodny dźwięk, który w przeciwieństwie do klaksonu, rozchodzi się tylko w jednym kierunku.

Klaksony Bosch występują dziś w wielu modelach i wariantach przeznaczonych do montażu fabrycznego oraz indywidualnego, a także dla różnych zastosowań, np. w samochodach użytkowych, osobowych, SUV-ach oraz pickupach.

 Bosch przygotował także ofertę dla miłośników samochodów zabytkowych. Dział Bosch Automotive Tradition wprowadził na rynek w 2006 roku nową edycję słynnego klaksonu Bosch, wykonanego według oryginalnego wzoru, z wkrętami oraz chromowaną pokrywą. Klakson ten był stosowany w wielu markach i modelach samochodów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.
Tematy w artykule: Bosch klakson

Podobne wiadomości:

Tysiące BMW i Nissanów do serwisu

Tysiące BMW i Nissanów do serwisu

Aktualności 2015-04-13

Euro 6: Diesle tak samo czyste jak auta benzynowe

Euro 6: Diesle tak samo czyste jak auta...

Technika 2014-08-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq nagrodzona za design
Skoda Karoq nagrodzona za design
Czytelnicy magazynu "Auto Motor und Sport" uznali Skodę za najlepiej zaprojektowanego, kompaktowego SUV-a na rynku. Czeski model zdobył 28,7 proc. głosów i pokonał aż siedemnastu rywali.