mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Kompleksowa platforma diagnostyczna FSA

Kompleksowa platforma diagnostyczna FSA

O konkurencyjności warsztatu samochodowego, oprócz ceny, decyduje szybkość i bezbłędność diagnostyki pojazdu. Najnowsze urządzenie, opracowane przez firmę Bosch, umożliwiają diagnostykę poszczególnych części auta.

Kompleksowa platforma diagnostyczna FSA

A wszystko prez to, że współczesne samochody są wyposażane w coraz większą liczbę podzespołów elektronicznych, które znacząco wpływają na bezpieczeństwo i warunki jazdy. Nowoczesne technologie pozwalają na kontrolowanie poziomu emisji spalin, wpływają na moc silnika, sterują układem hamulcowym i zawieszeniem. Udział elektroniki w wartości pojazdu to obecnie ponad 25%, a zgodnie z przewidywaniami, udział ten zwiększy się do roku 2010 do ponad 33%. To wszystko sprawia, że naprawa auta staje się dla warsztatów samochodowych prawdziwym wyzwaniem, któremu nie będą mogły sprostać bez odpowiedniej techniki diagnostycznej.

Na początku tego roku Bosch rozszerzył swoją ofertę diagnostyczną o serię modułowych diagnoskopów FSA. Urządzenie dostępne w trzech wersjach (FSA 720, 740 i 750), jest wyposażone w przyrządy pomiarowe, takie jak oscyloskop 50 MHz i multimetr. Można je przystosować zarówno do posiadanych już systemów diagnostycznych, jak i stopniowo rozbudowywać do rozmiarów kompleksowego systemu diagnostyki warsztatowej.

Nowością jest generator sygnału umożliwiający kontrolę czujników wraz z przewodami doprowadzającymi oraz złączami wtykowymi, bez konieczności demontażu. Rzadsza w związku z tym staje się czasochłonna i często niepotrzebna wymiana części. Oprócz generatora sygnału, ciekawym rozwiązaniem nowego diagnoskopu jest fizyczna kontrola funkcjonowania szybkich systemów CAN-Bus, czy możliwość prowadzenia długotrwałych, 24-godzinnych pomiarów prądu spoczynkowego akumulatora.

Najważniejszymi elementami diagnoskopu FSA 720 są wszechstronny moduł pomiarowy oraz obszerny zestaw czujników. Urządzenie powstało z myślą o warsztatach, wyposażonych w komputery PC. Przy pomocy zestawu dodatkowego można rozszerzyć moduł pomiarowy FSA 720, tworząc z niego kompletny system FSA 740.

FSA 750 to, podobnie jak model 740, kompletny system wózkowy, połączony jednak z przenośnym testerem diagnostycznym KTS 650. Urządzenie KTS 650 jest wykorzystywane tutaj również jako baza obsługowa, wskaźnikowa i obliczeniowa dla FSA.

W standardowym wyposażeniu wszystkich modeli FSA znajduje się obszerny pakiet oprogramowania. Uwzględniając diagnostykę sterowników oprogramowanie pokrywa około 95% potrzeb rynku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport