mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koniec stresów z rozładowanym akumulatorem

Koniec stresów z rozładowanym akumulatorem

Inteligentny czujnik stanu akumulatora zapewnia stabilne zaopatrzenie w prąd - Hella jako jedyny producent na świecie zaopatruje wytwórców aut w seryjny czujnik do samochodów.

Koniec stresów z rozładowanym akumulatorem

Zima to czas stresu. Samochód jest rano wyziębiony, za to kierowca szybko się rozgrzewa: odśnieżyć samochód, odskrobać lód z szyb, odmrozić zamek - wszystko to trwa, ale jest rozgrzewające. Ale potem możemy się zdać tylko na akumulator. Czas ucieka, śpieszymy się, przekręcamy kluczyk w stacyjce i... rozrusznik zaledwie stuka, kontrolki na desce rozdzielczej gasną. Cała instalacja elektryczna odmawia posłuszeństwa, bo akumulator się rozładował.

Skonstruowany w ostatnim czasie  przez Hellę - producenta tego typu elektroniki i gotowy do seryjnego montażu inteligentny czujnik stanu akumulatora pozwala uniknąć tego stresu i akumulatorowi, i kierowcy.
Szczególnie zimą na czoło listy przyczyn awarii wysuwają się przypadki związane z rozładowaniem lub przedwczesnym zestarzeniem się akumulatorów. Wciąż rosnąca masa elektrycznych odbiorników w nowoczesnych samochodach (jak choćby ogrzewanie foteli, ogrzewanie postojowe, odtwarzacze DVD) oraz ich jednoczesne użytkowanie zagrażają dalszym nasileniem tej tendencji.

Zapobieganie temu niepożądanemu trendowi jest celem działania systemu zarządzania energią i instalacją elektryczną. Kluczowym jego składnikiem jest skonstruowany wspólnie przez Hellę i firmę Autokabel inteligentny czujnik stanu akumulatora. Dla niezwykle silnie zminiaturyzowanej i zintegrowanej sensoryki o rozmiarach znaczka pocztowego nie trzeba szukać dodatkowego miejsca montażowego, ponieważ klema wraz z elektroniką mieści się całkowicie w wycięciu na przyłącze kabli do akumulatora. Czujnik mierzy nieprzerwanie natężenie i napięcie prądu oraz temperaturę akumulatora i przekazuje zawsze aktualne dane na ten temat do układu zarządzania energią.
 
Nawet jeśli samochód jest wyposażony we wszelkie wyobrażalne elektryczne i elektroniczne urządzenia oraz funkcję podnoszące bezpieczeństwo, komfort i systemy wsparcia kierowcy, pewne i niezawodne zaopatrzenie w prąd elektryczny jest wciąż zapewnione. Trwałość akumulatora znacznie wzrasta, bo czujnik kontroluje cykle ładowania i rozładowywania. Nawet jeśli samochód przez dłuższy czas stoi lub jeśli włączone są na postoju odbiorniki elektryczne, zdolność do rozruchu silnika pozostaje zapewniona.

Istnieje możliwość obniżenia kosztów montażu auta, bo po zamontowaniu czujnika akumulatora niepotrzebne stają się konieczne dziś i drogie pomiary natężenia i napięcia w samochodzie. Dzięki nieprzerwanej kontroli upływu prądu już w chwili montażu można wychwycić zdefektowane sterowniki i dokonać ich zamiany - dzięki czemu podczas wydawania pojazdu zagwarantowany jest optymalny stan naładowania akumulatora.

Podczas przeglądu, dzięki nieprzerwanej kontroli upływu prądu, można znacznie szybciej i łatwiej stwierdzić uszkodzenie odbiornika prądu i je „wytropić“. Ponadto czujnik umożliwia dokładne zdiagnozowanie stanu naładowania i starzenia się akumulatora w instalacji samochodu.

Czujniki akumulatora Helli nie będą oferowane w sklepach z częściami zamiennymi i akcesoriami. Zostały skonstruowane i opracowane do montażu seryjnego, fabrycznego, i dostarczane są wyłącznie do producenta samochodów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport