mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koniec sześciocylindrowej rzędówki

Koniec sześciocylindrowej rzędówki

BMW rezygnuje z dalszej produkcji swojej klasycznej 3,2 litrowej jednostki w sześciocylindrowym układzie rzędowym.

Jednostka znana wśród specjalistów od BMW pod pseudonimem S54B32 zasilała ostatnią generację BMW Z4 M Roadster oraz Coupe. Wcześniej pojawiła się także w modelu Z3M. Sześć cylindrów ułożonych jeden koło drugiego generowało moc 343 koni mechanicznych, czyli ponad sto koni mechanicznych na każdy litr, bez żadnych dodatków w postaci turbosprężarek czy kompresorów.

Dzięki swej prostej konstrukcji jednostka potrafiła tryskać energią w całym zakresie obrotomierza. Silnik od momentu wprowadzenia zachwycił wielu specjalistów w branży. Do tego stopnia, że został uhonorowany tytułem Engine of the Year w roku debiutu, czyli 2001 roku. Przez następne sześć lat zwyciężał także w kategorii silników o pojemnościach od 3,0 do 4,0 litrów.

Fani jednostki nie powinni się martwić o to, że BMW zastąpi sprawdzoną jednostkę czymś mało przekonującym. W następcy Z4 znajdą się takie jednostki jak 2,5 litrowy silnik o mocy 201 koni mechanicznych oraz 3-litrowe twin turbo dysponujące mocą 302 koni.

Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW Z4 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW BMW Z4

Podobne wiadomości:

BMW zapowiada bardziej wyczynowe wersje swoich modeli

BMW zapowiada bardziej wyczynowe wersje...

Aktualności 2017-10-26

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

Aktualności 2017-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Żółte znaki na drogach - o co chodzi?
Żółte znaki na drogach - o co chodzi?
Od kilku dni w północno-wschodniej Polsce pojawiły się nowe, żółte znaki na których możemy zobaczyć np. czołg. Na szczęście zwykli kierowcy nie muszą się nimi przejmować. Są to informacje przeznaczone dla wojskowych.