mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koniec sześciocylindrowej rzędówki

Koniec sześciocylindrowej rzędówki

BMW rezygnuje z dalszej produkcji swojej klasycznej 3,2 litrowej jednostki w sześciocylindrowym układzie rzędowym.

Jednostka znana wśród specjalistów od BMW pod pseudonimem S54B32 zasilała ostatnią generację BMW Z4 M Roadster oraz Coupe. Wcześniej pojawiła się także w modelu Z3M. Sześć cylindrów ułożonych jeden koło drugiego generowało moc 343 koni mechanicznych, czyli ponad sto koni mechanicznych na każdy litr, bez żadnych dodatków w postaci turbosprężarek czy kompresorów.

Dzięki swej prostej konstrukcji jednostka potrafiła tryskać energią w całym zakresie obrotomierza. Silnik od momentu wprowadzenia zachwycił wielu specjalistów w branży. Do tego stopnia, że został uhonorowany tytułem Engine of the Year w roku debiutu, czyli 2001 roku. Przez następne sześć lat zwyciężał także w kategorii silników o pojemnościach od 3,0 do 4,0 litrów.

Fani jednostki nie powinni się martwić o to, że BMW zastąpi sprawdzoną jednostkę czymś mało przekonującym. W następcy Z4 znajdą się takie jednostki jak 2,5 litrowy silnik o mocy 201 koni mechanicznych oraz 3-litrowe twin turbo dysponujące mocą 302 koni.

Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW Z4 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW BMW Z4

Podobne wiadomości:

Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i

Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i

Aktualności 2017-08-16

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
FCA wzywa do serwisu 1,3 mln samochodów
FCA wzywa do serwisu 1,3 mln samochodów
Amerykańsko-włoski koncern nie ma ostatnio szczęścia. Po zamieszaniu z wybierakiem skrzyni biegów i domniemanym fałszowaniem zużycia paliwa, trafiła się kolejna wpadka.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech