mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koniec z książkami serwisowymi

Koniec z książkami serwisowymi

Mazda zamierza wyznaczyć nowe standardy w zakresie obsługi posprzedażnej. Przykładem jest zapisywanie i przechowywanie historii obsługi samochodu w formie elektronicznej.

Koniec z książkami serwisowymi
Książka serwisowa może zaginąć lub ulec zniszczeniu. To w wielu przypadkach obniża wartość samochodu i utrudnia jego sprzedaż. Mazda znalazła skuteczne rozwiązanie tego problemu, znacznie ułatwiające również obsługę serwisową.

W Elektronicznym Rejestrze Przeglądów Okresowych (DSR) historia serwisowania danego pojazdu jest na bieżąco aktualizowana i zawsze dostępna, jako zapis w zabezpieczonej, centralnej bazie danych. DSR działa od 1 lipca 2006 r. i wszystkie samochody Mazdy wydane klientom po tym terminie nie posiadają już tradycyjnych książeczek serwisowych, w których odnotowywano wykonanie przeglądów przedsprzedażnych i okresowych. Po każdej wizycie w serwisie klient otrzymuje wydruk z systemu DSR potwierdzający wykonanie usługi i informujący o terminie kolejnego przeglądu.

Co ważne - pełna historia serwisowania samochodu jest zawsze dostępna w każdej autoryzowanej stacji obsługi (w całej Europie) i można ją wydrukować w dowolnym momencie, mając gwarancję poprawności danych. W przypadku zaginięcia wydruków zawsze można otrzymać ich kopię. Nie ma również ryzyka powtórnego wykonania prac serwisowych (np. w przypadku zmiany właściciela pojazdu). Udokumentowana historia obsługi serwisowej podwyższa wartość samochodu przy odsprzedaży i zapobiega próbom manipulacji jego przebiegiem.

Elektroniczny rejestr przeglądów DSR ułatwia kontrolę obsługi samochodu i przypomina o terminach kolejnych wizyt w ASO, wpływając pozytywnie na regularność serwisowania. To przekłada się również na niezawodność i trwałość auta. Dzięki rejestracji przebiegów jakiekolwiek „poprawianie” wskazań licznika jest bezcelowe. Zwiększa to zaufanie nabywców pojazdów używanych.  Wzrasta też wartość rezydualna samochodu – podkreśla Marek Siennicki, dyrektor ds. obsługi posprzedażnej Mazda Motor Poland. System umożliwia sprawdzenie historii obsługi samochodu w każdym serwisie Mazdy w Europie. Jeszcze nigdy nie było to tak proste – dodaje.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda serwis ksiazka serwisowa

Podobne wiadomości:

Mazda 3 po liftingu - ceny w Polsce

Mazda 3 po liftingu - ceny w Polsce

Aktualności 2016-12-21

Mazda CX-5 – nowe zdjęcia i wideo

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

~piotr31 2011-08-15

Brednia książka elektroniczna może sie zepsuć i klient bedzie mial gówno a nie książkę elektroniczną serwisową.To równiesz znacznie zaniży cene samochodu i w skrajnym przypadku może uniemożliwić serwis samochodu.serwis mechaniczny może w tedy prawnie odmówić naprawy pogwarancyjnej na podstawie braku książki serwisowej.Zlość rzeczy martwych.

zalogowany 2011-08-15

Zgadzam się, że jest to przywiązywanie klienta do swojego serwisu, jednak widzę i plus. Fajna sprawa wiąże się z przypomnieniami o serwisie. Często zdarza się ze zapominamy o dacie ważności przeglądu, więc takie przypomnienia to fajna sprawa :)

marko1 2011-08-15

no, jestem pod wrażeniem że "Jeszcze nigdy nie było to tak proste"

~janusz311 2011-08-15

Dobry sposób na przywiązanie do swojego serwisu.A co gdy chcę samochod serwisować u prywatnego serwisanta,co wtedy z wpisem.

~AK 2011-08-13

bo papier można podrobić albo się nim podetrzeć a wersja elektro... no cóż ;) też da radę i to znacznie lepiej (redukcja poważnych napraw i przebiegu) co do wc to jeszcze nie sprawdzałem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.