mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koniec z książkami serwisowymi

Koniec z książkami serwisowymi

Mazda zamierza wyznaczyć nowe standardy w zakresie obsługi posprzedażnej. Przykładem jest zapisywanie i przechowywanie historii obsługi samochodu w formie elektronicznej.

Koniec z książkami serwisowymi
Książka serwisowa może zaginąć lub ulec zniszczeniu. To w wielu przypadkach obniża wartość samochodu i utrudnia jego sprzedaż. Mazda znalazła skuteczne rozwiązanie tego problemu, znacznie ułatwiające również obsługę serwisową.

W Elektronicznym Rejestrze Przeglądów Okresowych (DSR) historia serwisowania danego pojazdu jest na bieżąco aktualizowana i zawsze dostępna, jako zapis w zabezpieczonej, centralnej bazie danych. DSR działa od 1 lipca 2006 r. i wszystkie samochody Mazdy wydane klientom po tym terminie nie posiadają już tradycyjnych książeczek serwisowych, w których odnotowywano wykonanie przeglądów przedsprzedażnych i okresowych. Po każdej wizycie w serwisie klient otrzymuje wydruk z systemu DSR potwierdzający wykonanie usługi i informujący o terminie kolejnego przeglądu.

Co ważne - pełna historia serwisowania samochodu jest zawsze dostępna w każdej autoryzowanej stacji obsługi (w całej Europie) i można ją wydrukować w dowolnym momencie, mając gwarancję poprawności danych. W przypadku zaginięcia wydruków zawsze można otrzymać ich kopię. Nie ma również ryzyka powtórnego wykonania prac serwisowych (np. w przypadku zmiany właściciela pojazdu). Udokumentowana historia obsługi serwisowej podwyższa wartość samochodu przy odsprzedaży i zapobiega próbom manipulacji jego przebiegiem.

Elektroniczny rejestr przeglądów DSR ułatwia kontrolę obsługi samochodu i przypomina o terminach kolejnych wizyt w ASO, wpływając pozytywnie na regularność serwisowania. To przekłada się również na niezawodność i trwałość auta. Dzięki rejestracji przebiegów jakiekolwiek „poprawianie” wskazań licznika jest bezcelowe. Zwiększa to zaufanie nabywców pojazdów używanych.  Wzrasta też wartość rezydualna samochodu – podkreśla Marek Siennicki, dyrektor ds. obsługi posprzedażnej Mazda Motor Poland. System umożliwia sprawdzenie historii obsługi samochodu w każdym serwisie Mazdy w Europie. Jeszcze nigdy nie było to tak proste – dodaje.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda serwis ksiazka serwisowa

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

~piotr31 2011-08-15

Brednia książka elektroniczna może sie zepsuć i klient bedzie mial gówno a nie książkę elektroniczną serwisową.To równiesz znacznie zaniży cene samochodu i w skrajnym przypadku może uniemożliwić serwis samochodu.serwis mechaniczny może w tedy prawnie odmówić naprawy pogwarancyjnej na podstawie braku książki serwisowej.Zlość rzeczy martwych.

zalogowany 2011-08-15

Zgadzam się, że jest to przywiązywanie klienta do swojego serwisu, jednak widzę i plus. Fajna sprawa wiąże się z przypomnieniami o serwisie. Często zdarza się ze zapominamy o dacie ważności przeglądu, więc takie przypomnienia to fajna sprawa :)

marko1 2011-08-15

no, jestem pod wrażeniem że "Jeszcze nigdy nie było to tak proste"

~janusz311 2011-08-15

Dobry sposób na przywiązanie do swojego serwisu.A co gdy chcę samochod serwisować u prywatnego serwisanta,co wtedy z wpisem.

~AK 2011-08-13

bo papier można podrobić albo się nim podetrzeć a wersja elektro... no cóż ;) też da radę i to znacznie lepiej (redukcja poważnych napraw i przebiegu) co do wc to jeszcze nie sprawdzałem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport