mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koniec z postojem na czerwonym świetle

Koniec z postojem na czerwonym świetle

Już niedługo jazda po miastach z dużą ilością sygnalizacji świetlnej nie będzie taką udręka, a kolejne skrzyżowania będziemy pokonywać dzięki "zielonej fali". Tak pokrótce można wywnioskować przyglądając się nowemu wynalazkowi Audi.

Koniec z postojem na czerwonym świetle

Niemiecki producent poświęcił ostatnie dwa lata na rozwinięcie projektu o nazwie "Travolution", który niedawno był testowany na ulicach rodzimego Ingolstadt. Projekt, w który zainwestowano przeszło milion euro został zaprojektowany aby ulepszyć przepływ ruchu na miejskich ulicach. Między samochodem, a sygnalizacją świetlną dojdzie do bezprzewodowej wymiany informacji, dzięki czemu kierowca będzie wiedział z jaką prędkością dojechać do następnych świateł, aby nie zatrzymywać się na czerwonym świetle, a tym samym redukować bieg, hamować i następnie ponownie się rozpędzać, co nie wpływa pozytywnie na ekonomikę jazdy.

System o nazwie Travolution był testowany na 46 skrzyżowaniach niemieckiego miasta. W modelach A5 oraz A6 zamontowano specjalne moduły, które komunikując się z sygnalizacją wyświetlały na desce rozdzielczej informacje potrzebne kierowcy. Pierwsze testy przebiegły jak dotąd pomyślnie. W kolejną fazę będzie zaangażowanych 20 samochodów oraz większa ilość skrzyżowań.


Podobne wiadomości:

Kary dla ubezpieczycieli za opieszałość

Kary dla ubezpieczycieli za opieszałość

Finanse i prawo 2010-02-16

Rathe:

Rathe: "Jestem zdziwiony decyzją Subaru"

Aktualności 2009-05-29

Komentuj:

~galu44 2008-08-07

jak widze, ze jest czerwone i zwalniem do 40, zeby nie hamowac, bo wiem ze zaraz bede mial zielone, to widze w lusterku ja sie pukaja w głowe, siedzą mi na kółku, wyprzedzają, zajezdzają drogę na moim pasie, bo co za idiota tak wolno jedzie? nam sie spiszy, musimy byc ułamek sekundy wcześniej, nie po to dopłacilismy do wiekszej mocy naszego silnika, super wydechu, lakiery metalic oraz ciemnych szyb, żeby jechac ZA jakims zwykłym japońskim hatchbackiem. ekologia i oszczędność są na drugim planie, liczy się prestiż i frajda!!

~A 2008-08-05

W Warszawie z tego co wiem, częsciej jeździ się 120/h. I wtedy taki system też nie zadziała. A na poważnie pomysł fajny, ale nie do zrealizowania naszym syfiatym kraju

~dziamdziak 2008-08-01

ciekawe ciekawe, tylko jak to bedzie dzialac w naszych zatloczonych miatsach, jak np w WARSZAWIE jezdzi sie czasami z predkoscia 5 km/h, a system kaze mi jechac 40 km/h i co wtedy zrobie???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport