mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Koreańska opona do superszybkich aut

Koreańska opona do superszybkich aut

Nie tylko w kwestii nowych aut koreańscy producenci robią gigantyczne postępy. Także i w kwestii opon zaczynają na poważnie rywalizować ze światowymi gigantami. Najlepszym tego przykładem jest nowa flagowa opona firmy Hankook, która została zaprezentowana na wystawie samochodowej we Frankfurcie.

Koreańska opona do superszybkich aut
Opona Ventus S1 evo² jest pierwszą oponą klasy UHP (ultra high performance) firmy Hankook, skonstruowaną na podstawie technologii z wyścigów DTM. Kolejna generacja opony z linii Ventus posiada liczne innowacje technologiczne oraz cechy konstrukcyjne dla uzyskania jak najlepszej równowagi pomiędzy osiągami na suchej i mokrej nawierzchni. Została ona również rozwinięta z uwagi na nowe wymagania oznakowania w Unii Europejskiej.

Technologia wielopromieniowej konstrukcji bieżnika opony Ventus S1 evo² tworzy wyróżniający się kształt śladu opony pozwalający na bardzo dobre zachowanie podczas akwaplaningu, optymalne ciśnienie w miejscu kontaktu z podłożem dla idealnej równowagi na mokrej i suchej nawierzchni, a także poprawioną kontrolę jazdy oraz bezpieczeństwo przy wysokich prędkościach. Inspirowany serią DTM, innowacyjny wzór trójwarstwowych bloków oraz układ schodkowy bloków zewnętrznych żeber zwiększa powierzchnię styku z podłożem adekwatnie do postępu zużycia opony zapewniając niezmiennie wysoki poziom osiągów trakcyjnych przez cały okres żywotności opony.

W oponie Ventus S1 evo² została użyta najnowszej generacji, zaawansowana mieszanka krzemionkowa ze zoptymalizowanym systemem sieciowania, który dodatkowo pomaga spowolnić proces ścierania opony oraz zwiększyć odporność na starzenie termiczne. Zupełnie nowa formuła polimeru styrenowego o wysokiej przyczepności pomaga w uzyskaniu najlepszych osiągów na mokrej nawierzchni przy zmniejszonym oporze toczenia dla lepszej ochrony środowiska.

Dopracowany system chłodzenia z żeberkami powiększającymi powierzchnię chłodzącą w dnie rowków opony oraz wytwarzające mikroturbulencje dwustopniowe wgłębienia umieszczone na zewnętrznych krawędziach bloku barku opony, które zapewniają szybkie odprowadzanie ciepła, bardziej stabilną kontrolę pojazdu oraz dłuższy okres żywotności opony. W celu uzyskania przyjemnych wrażeń z jazdy, nowa opona posiada specjalny aerodynamiczny kształt ściany bocznej, który obniża poziom hałasu i podkreśla sportowy wygląd opony.

Wszystkie nowe opony firmy Hankook o super wysokich osiągach mają być w wiekszości produkowane w zakładzie produkcyjnym na Węgrzech. Gama oferowanych opon na nadchodzący sezon wiosenny będzie na początku składać się z rozmiarów od 17 do 19 cali, w seriach 45 do 35 oraz w rozmiarach bieżników 215 do 275, co pozwoli sprostać wymaganiom różnego rodzaju pojazdów, od samochodów kompaktowych o wysokiej mocy aż po luksusowe limuzyny i samochody sportowe. Oferta zostanie skompletowana na przełomie 2012/2013 roku.
Tematy w artykule: opony opony Hankook

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport