mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Laser zastąpi świecę zapłonową

Laser zastąpi świecę zapłonową

Szykuje się rewolucja w silnikach spalinowych. Według japońskich naukowców dni świecy zapłonowej są już policzone. Ten kluczowy komponent może odejść już niebawem do lamusa. Wszystko za sprawą nowego wynalazku.

Laser zastąpi świecę zapłonową

Zadanie świecy zapłonowej w silniku spalinowym jest proste. To dzięki niej mieszanka paliwowo-powietrzna jest odpalana, dzięki czemu jest wytwarzana moc, która dla przykładu pozwala nam palić gumę na asfalcie.

Dni klasycznej świecy są podobno policzone. Wszystko z powodu rewolucyjnego wynalazku grupy naukowców, którzy opracowali metodę, pozwalającą zamiast świecy używać lasera. według twórców takie rozwiązanie pozwoli nie tylko sprawić by silniki były jeszcze bardziej wydaje, ale dodatkowo mają emitować mniej spalin. W dzisiejszych czasach jest to niestety wyrocznia, jeśli chodzi o nowe rozwiązania.

W przeszłości próbowano wykorzystywać podobne rozwiązania do pobudzania mieszanki paliwowo-powietrznej. Jednak największy problem dotyczył wielkości modułu odpowiedzialnego za tworzenie wiązki laserowej. Był on zbyt duży, aby stosować co na co dzień. Japońscy inżynierowie opracowali technologię, którą można zmieści w głowicy cylindra. Co ciekawsze rozwiązanie podobno wcale nie jest drogie. Do jego wytworzenia są używane komponenty ceramiczne, które można w bardzo łatwy sposób wyprodukować.

Przy pomocy lasera będzie można dużo skuteczniej odpalać mieszankę. Wiązka będzie trafiać dokładnie w jej centrum, co pozwoli rozprzestrzeniać płomień w wydajniejszy sposób, tak by nie oziębiał się zbyt szybko o metalowe ściany cylindra. W dodatku czas reakcji wiązki laserowej będzie dużo szybszy. Aby odpalić mieszankę laser musi pracować z mocą 100 gigawatów na centymetr kwadratowy w dużej częstotliwości.

Dzięki temu, że zapłon jest wydajniejszy, silnik może pracować na uboższej mieszance. Oznacza to, że produkowane jest odpowiednio mniej szkodliwych substancji. Laserowy zapłon wydaje się by ciekawym rozwiązaniem, aczkolwiek minie jeszcze kilka lat nim na dobre zadomowi się pod maską naszych samochodów.
Tematy w artykule: laserowy zapłon rozruch silnika

Podobne wiadomości:

SIlnik nie chce odpalić - co robić?

SIlnik nie chce odpalić - co robić?

Serwis auta 2015-05-06

Nie zapalił?

Nie zapalił?

Technika 2010-12-23

Zima okres sprawdzianu dla wielu silników. Podczas gdy latem nawet mocno wyeksploatowane jednostki nie mają problemów z rozruchem, zimą wystarczy że zrobi się nieco chłodniej i już zaczyna się problem.

Komentuj:

~sti 2011-04-27

No to albo dni są policzone, albo jeszcze lata, zanim ten pomysł zostanie powszechnie wdrożony ... jak ja kocham tę rzetelnosć dziennikarską ...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross