mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Łatwiejsze cofanie

Łatwiejsze cofanie

Jazda do tyłu, szczególnie podczas manewru parkowania, sprawia często kłopoty kierowcom. A jeśli dodamy do tego zagłówki, pasażerów na tylnych miejscach lub po prostu większy bagaż, to już może pojawić się spory problem.

Łatwiejsze cofanie

Już teraz tego typu system dostępny jest w nielicznych samochodach (np. Nissan Primera), jednak dopiero wprowadzenie go do masowej produkcji, przez niezależnego producenta, powinno zapewnić mu częstszą obecność na listach wyposażenia poszczególnych modeli.

Szansa taka pojawia się teraz, kiedy Hella, producent elementów oświetleniowych, optycznych i elektronicznych, kończy prace nad swoim produktem, który do seryjnej produkcji powinien trafić już w przyszłym roku.

W czym pomoże tylna kamera? Włączając wsteczny bieg, na wyświetlaczu, umieszczonym na konsoli centralnej, pojawia się widok z tyłu samochodu. Kierowca nie musi oglądać się przez ramię, wpatrywać się w lusterka, widzi dokładny obraz na małym monitorku. Pozwoli to zauważyć każdą nieoczekiwaną przeszkodę, w tym i człowieka, a także ocenić odległość od np. innego pojazdu podczas parkowania. Tylna kamera Helli pokazuje obszar w obrębie 130 kątów, a obraz jest dostosowany do panującego na zewnątrz światła.

Kamera montowana będzie w logo danej marki umieszczonym w tylnej części auta. W momencie jej włączenia, jak samochód będzie na wstecznym, na bok odsuwać się będzie mała zasłona.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport