mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Lepsza widoczność z DynaBeam

Lepsza widoczność z DynaBeam

Podczas tegorocznych targów Automechanika 2006, firma Hella zaprezentowała po raz pierwszy dynamiczne reflektory zakrętowe w wersji akcesoryjnej, które pozwalają na samodzielny montaż we własnym zakresie.

Lepsza widoczność z DynaBeam

Nowoczesne lampy zostały zaprojektowane dla takich samochodów jak: Volkswagen Golf, Jetta V, Opel Astra oraz Ford Focus. Zapewniają one przede wszystkim dwukrotnie większy zasięg widoczności w zakrętach  w porównaniu z wersją konwencjonalną, zwiększając znacznie bezpieczeństwo. Nowe reflektory są na tyle innowacyjne, że pozwalają na samodzielny montaż we własnym zakresie metodą 'włącz i używaj' (plug&play). Nie trzeba ingerować w elektronikę samochodu ani też w dodatkowe okablowanie, żeby wszystko działało zgodnie z przeznaczeniem. Cała filozofia wymiany takiej lampy polega na zasadzie wymiany i wpięcia w fabryczne styki. Szacowany czas pracy w serwisie to półtora godziny dla dwóch reflektorów.

Lampy zakrętowe składają się przede wszystkim z projektorowego modułu bi-halogenowego o średnicy ujścia światła 70 milimetrów. Zamontowano w nim dużą żarówkę halogenową H7. Pojęcie bi-halogen oznacza tyle, że światło mijania oraz drogowe znajduje się w jednym module. Pozwala to na korzystanie z możliwości doświetlania łuków jadąc nawet na światłach 'długich'. Maksymalny skręt lampy wewnętrznej wynosi 15 procent na zewnątrz karoserii, natomiast lampa zewnętrzna wychyla się do kąta 7,5 stopnia. Specjalne, zintegrowane czujniki przyspieszeń bocznych i wzdłużnych przekazują informacje do elektronicznego sterownika lampy, który steruje jej wychylaniem. Tak więc funkcjonalność lampy nie wymaga innych sygnałów od czujników samochodu i nie jest konieczna dalsza ingerencja podczas instalacji.

Według producenta lampy mają ustanawiać także nowe trendy w zakresie wyglądu przedniego pasa. Lampy do Golfa i Jetty posiadają światłą pozycyjne skonstruowane w formie światłowodu CELIS. Jest to pręt świetlny biegnący pionowo między grupą projektorową, a dodatkową lampą punktową. Wszystkie akcesoryjne lampy dysponować będą dodatkowym światłem drogowym realizowanym dzięki metalizowanemu odbłyskowi o dużej wydajności połączonemu z żarówką H7.

Dla Volkswagena oraz Forda Focusa lampy te będą dostępne także jako statyczne wersje halogenowe lub ksenonowe, bez modułów wychylnych. Wszystkie wymienione lampy posiadają homologację ECE, więc nie ma konieczności dokonywania dodatkowych wpisów do dokumentów rejestracyjnych po ich zamontowaniu.

Czytaj także:

Nowe trendy w oświetleniu (2006-08-07)

ILS - Inteligent Light System (2006-04-26)

 

Tematy w artykule: Hella DynaBeam

Podobne wiadomości:

Auta niebawem same poinformują o uszkodzeniach karoserii

Auta niebawem same poinformują o...

Technika 2015-02-09

Mercedes stawia na diody LED

Mercedes stawia na diody LED

Technika 2014-11-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport