mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Lexus ma najlepszy system ochrony pieszych

Lexus ma najlepszy system ochrony pieszych

Producenci samochodów prześcigają się nie tylko w zapewnieniu jak najwyższego poziomu ochrony pasażerów, lecz starają się również chronić życie i zdrowie pieszych w razie kolizji z nimi. Według ADAC najlepszym takim rozwiązaniem może się pochwalić Lexus.

Lexus ma najlepszy system ochrony pieszych
Lexus Advanced Pre-Crash Safety (A-PCS) – Zaawansowany System Ochrony Przedzderzeniowej znacznie ogranicza ryzyko obrażeń pieszych i w większości przypadków pozwala ochronić ich życie. Te wyniki zostały podane po ostatnich testach przeprowadzonych przez  ADAC dotyczących aktywnej ochrony pieszych. A-PCS obejmuje między innymi Zaawansowany System Wykrywania Przeszkód, Przedzderzeniowe Wspomaganie Hamowania oraz System Wspomagania Jazdy w Nocy, co w szczególności zadecydowało o przyznaniu nagrody przez ADAC.

Przeprowadzony przez ADAC test pokazał, że system A-PCS Lexusa może zapobiec kolizji z pieszym dzięki bardzo wczesnemu wykryciu zagrożenia i automatycznej, natychmiastowej reakcji systemu hamowania przy prędkości do 50 km/godz.
     
Jak działa Lexus Advanced Pre-Crash Safety (A-PCS)
Na podstawie danych z radaru działającego w zakresie fal milimetrowych, kamery stereoskopowej i projektorów podczerwieni w reflektorach przednich komputer pokładowy nieustannie analizuje ryzyko kolizji. Bierze pod uwagę pozycję, prędkość i trajektorię obiektu. Gdy układ wykryje pojazd, pieszego lub inną przeszkodę z przodu, kierowca jest odpowiednio alarmowany, aby podjął stosowne działania w celu uniknięcia kolizji. Aktywuje się brzęczyk i miga czerwona lampka "BRAKE" na wielofunkcyjnym wyświetlaczu przed kierowcą.
 
Jednocześnie włącza się kilka systemów wspomagających. W układzie kierowniczym awaryjne wspomaganie kierownicy pomaga podnieść poziom reakcji samochodu na działania kierowcy. Układ Korekcji Sztywności Zawieszenia usztywnia amortyzatory, zabezpieczając przed “nurkowaniem” przodu auta i jednocześnie pomaga utrzymać sterowność pojazdu przy gwałtownym hamowaniu. Zintegrowany System Zarządzania Dynamiką Pojazdu zwiększa stabilność pojazdu podczas gwałtownych manewrów. Koordynuje działanie elektronicznych układów rozdziału siły hamowania, wspomagania hamowania awaryjnego, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. Z kolei system Wspomagania Hamowania zwiększa siłę awaryjnego hamowania, gdy kierowca naciska pedał hamulca.

Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu przekracza 50 km/h, następuje samoczynne uruchomienie hamulców z maksymalną siłą w celu jak największego wytracenia prędkości i zminimalizowania skutków zderzenia. Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu nie przekracza 50 km/h i kierowca nie reaguje na sygnalizację ostrzegawczą, uruchamiane jest automatyczne hamowanie, mające na celu ułatwienie uniknięcia kolizji. Przy takiej prędkości zbliżania się do przeszkody układ doprowadza do samoczynnego zatrzymania samochodu.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus bezpieczenstwo bezpieczeństwo pieszych pieszy

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport