mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Litrowy silnik od Forda

Litrowy silnik od Forda

Ford zaprezentował na rozpoczynających się dziś targach IAA we Frankfurcie swój najmniejszy silnik z rodziny EcoBoost. Jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1.0 litra będzie dostępna w Europie w trzech modelach. Najpierw pojawi się w Fordzie Focusie, następnie trafi do modelu C-MAX oraz do nowego Forda B-MAX'a. Nowy silnik będzie najmniejszą jednostką produkowaną przez Forda.

Litrowy silnik od Forda
Ford tak jak inni producenci prężnie rozwija swoje jednostki idąc za modą na downsizing. Nowa turbodoładowana jednostka dołączy do rodziny silników EcoBoost, których pojemność do tej pory wynosiła od 1,6 litra do 3,5 litra. "Dzięki Focusowi z zawansowanym małym silnikiem benzynowym Ford nie tylko składa ważną deklarację jak poważnie traktujemy downsizing - pokazuje także siłę naszego rozwoju i możliwości techniczne. Wyprodukowanie jednostki benzynowej 1.0-litra Ecoboost z tak imponującymi osiągami i zużyciem paliwa jest dobrym przykładem naszego zobowiązania się by być liderem w klasie oszczędności paliwa" powiedział Graham Hoare, dyrektor wykonawczy Powertrain Ford Europe.

Silnik z bezpośrednim wtryskiem EcoBoost jest wyposażony w nowo zaprojektowaną turbosprężarkę. Reaguje ona bardzo szybko i może osiągać 250 tyś. obrotów na minutę nie powodując żadnych opóźnień dostarczając 170 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1,300-4,500 obr./min. przy wariancie 120 KM. Zaawansowany system "split cooling" obniża zużycie paliwa szybciej w przeciwieństwie do większych jednostek EcoBoost. Żeliwo z jakiego został wykonany blok silnika zmniejsza zużycie energii potrzebnej do rozgrzania silnika o 50% w porównaniu do aluminium. Poprawę wydajności zapewniają również elementy silnika pokryte specjalną powłoką.


System Ford Auto-Start-Stop, Active Grille Shutter oraz Ford Smart Regenerative Charging będą dostępne razem z nowym silnikiem w Focusie i Fordzie C-MAX. Silnik 1.0-litra EcoBoost wykorzystuje Ti-VCT podwójne zmiany faz rozrządu w celu poprawy osiągów. Ford skorzystał także z nowego napędu wałka rozrządu by przyspieszyć czas reakcji nie tracąc przy tym wytrzymałości. Silnik pojawi się na rynku Europejskim na początku 2012 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Ford C-Max
Ford C-Max
Cena podstawowa już od: 68 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~janusz311@onet.eu 2011-09-16

Silniki od 2-3 cylindry nie mogą być dobre,to niemożliwe.Trend na budowę tych silników wymusza raczej ekologia(choć wątpię w ekologię tych silników)i oszczędności.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport