mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Masz LPG? Spodziewaj się takich problemów

Masz LPG? Spodziewaj się takich problemów

Z powodu wysokich cen paliwa, które raczej w najbliższym czasie raczej nie spadną, nadal bardzo popularnym sposobem na oszczędzanie jest montaż instalacji LPG w samochodzie. Niestety ma to swoje ciemne strony. Warto poznać problemy, jakie mogą się pojawić w takim samochodzie.

Masz LPG? Spodziewaj się takich problemów

O samochód trzeba dbać. Niezależnie jak wysoko, czy nisko, znajduje się w raportach usterkowości. To jedyny klucz do tego, by jazda nie była dla nas udręką. Wiele osób instaluje LPG w samochodzie po to by oszczędzać. Niestety tańsze paliwo nie zwalnia nas z konieczności dokonywania napraw lub wymian eksploatacyjnych. Problemy, jakie może generować instalacja LPG bywają rożne. Poniżej przedstawiamy te najbardziej popularne, a co za tym idzie relatywnie łatwe do usunięcia. Ignorowanie ich może się dla nas skończyć dużym rachunkiem wystawionym na warsztacie.

Najczęstszym widokiem na desce rozdzielczej w samochodach zasilanych gazem LPG jest notorycznie paląca się kontrolka "Check Engine". Pojawia się ona i znika w różnych momentach, bardzo często samoczynnie. Problemem jest zwykle skład mieszanki paliwowej. Jeżeli komputer sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu wykryje parametr, który jest poza zakresem normy, dla bezpieczeństwa uruchamia tryb awaryjny silnika. Bardzo często w wyniku tego silnik pracuje w ograniczonym zakresie prędkości i obrotów. Nie warto ignorować pojawiającej się, żółtej ikonki, tylko odwiedzić serwis zajmujący się regulowaniem instalacji. Nieodpowiednia mieszanka może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych, a w dłuższej perspektywie nawet do uszkodzenia katalizatora. Usunięcie takiej usterki nie powinno kosztować więcej jak 100 złotych.

Jeżeli decydujemy się na instalację LPG, to musimy mieć świadomość, że do poprawnego działania potrzebny jest układ zapłonowy w idealnym stanie. W innym wypadku bardzo szybko ujawnia się wszystkie wady. Najczęstszym problemem jest stan przewodów wysokiego napięcia. Jeżeli są już wyeksploatowane i dochodzi do przeskoku iskry, silnik będzie przerywał podczas pracy. Oprócz przewodów warto także sprawdzić stan świec zapłonowych, które w bezpośredni sposób odpowiadają za kulturę pracy jednostki. Pod kątem tych elementów nie warto oszczędzać podczas wymiany, ponieważ problemy mogą szybko powrócić.

Problematycznym elementem instalacji LPG mogą się okazać także wtryskiwacze. Mają one swoją określoną żywotność i z reguły podczas całego żywota samochodu wyposażonego w instalację są wymieniane kilkukrotnie. Specjaliści twierdzą, że najlepsze na rynku wtryski potrafią wytrzymać ponad 100 tys. km. Do rachunków za wymiany trzeba zatem doliczyć od 500 do 700 złotych, w zależności od producenta oraz ilości wtryskiwaczy, które są zamontowane w naszym silniku.

Podczas eksploatacji samochodu z instalacją LPG warto pamiętać o jednej ważnej rzeczy. Jeżeli w naszym samochodzie popychacze zaworowe nie są hydrauliczne, czeka nas okresowa regulacja luzów. Nie warto ignorować tej kwestii, ponieważ wypalenie gniazd zaworowych oraz remont głowicy mogą kosztować tyle, co nowa instalacja do samochodu.

Ważną kwestią, której nie należy ignorować jest wymiana filtrów w instalacji. Z reguły są to dwa filtry, jeden jest używany do fazy ciekłej, drugi do lotnej. Są to elementy, które w sumie kosztują kilkadziesiąt złotych, ale trzeba pamiętać o ich regularnej wymianie, ze względu na słabą jakość gazu, która jest oferowana na polskich stacjach.

Kolejnym elementem, który wymaga co kilka lat wymiany jest parownik. To urządzenie odpowiada za zmianę skupienia gazu, ze stanu ciekłego w lotny. Z powodu słabej jakości paliwa, co jakiś czas może dochodzić do jego zapchania. Reduktor można regenerować, ale dla świetego spokoju radzimy zainwestować w nowy.

Tematy w artykule: LPG

Podobne wiadomości:

Skoda z łatwym dostępem do LPG

Skoda z łatwym dostępem do LPG

Aktualności 2015-10-07

Opel Corsa z zasilaniem LPG - ekologia i oszczędność

Opel Corsa z zasilaniem LPG - ekologia i...

Aktualności 2015-05-07

Komentuj:

e-Autoparts_pl 2014-10-02

Podstawową kwestią jest tylko zakup dobrej instalacji gazowej,nie byle jakiej w prowizorycznym warsztacie kiedy to stracimy więcej pieniędzy na jego regulację i usterki niż bezie warty w praktyce. jeżeli całość będzie profesjonalnie wykonana to nie ma się czego obawiać.

~Mietek 2014-09-29

Gaz jest zajebisty, kto inaczj twierdzi pewnie nigdy nie jeździł na nim!

~marcin_s81 2014-07-31

Ja również na gazie przejechałem już grubo ponad 100 tys zł i zero usterek o ile pamięta się o wymianie filtrów i świec. Wtryskiwacze działają cały czas, silnik chodzi bez problemu i bez kłopotów. Generalnie instalacja zwróciła się już chyba 5 lub 6 razy wliczając w to koszty benzyny i przeglądów.

~L3vKo 2014-07-31

Więc widzę, że jesteś weteranem LPG. Mam pytanie. Może mi pomożesz? Mianowicie posiadam Peugeot 406 1.8 16V 81kW 110KM oczywiście w LPG. Na benzynie chodzi jak ta lala. Zero problemów. Horror zaczyna się gdy przełączę na gaz. Faluje na obrotach, strzela przy obrotach większych jak 3k. Wymiana świec na jednożarowe NGK, regulacja gazu, wymiana filtra gazu i czyszczenie parownika ( II gen) nic nie dało. Wymiana przewodów WN nie jest potrzebna. Nie mam dyskoteki pod maską. Butla wymieniana w 2012 r. Serwisanci i mechanicy rozkładają ręce. Prosze o pomoc

~mam gaz 2014-07-29

Widocznie miałem kupę szczęścia w życiu, bo jeżdżę na lpg od roku Pańskiego 2004 i do tej pory wystarczył regularny serwis, a z poważniejszych usterek to raz miałem wymieniane wstryskiwacze. Poza tym cały czas jazda na luzie i co więcej dużo taniej niż na samej benzynie, dlatego jednak pozostane zwolennikiem gazu póki co. A żeby nie było, że gaz montują tylko do starych gratów to mam tutaj ciekawy artykuł dla niedowiarków:nnhttp://www.wykop.pl/link/2007688/530-konny-dodge-charger-na-lpg-obalamy-mity/

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport