mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Mercedes nie chce trzech cylindrów

Mercedes nie chce trzech cylindrów

Nawet producenci premium od jakiegoś czasu zaczynają się interesować coraz mniejszymi konstrukcjami. Niedługo do lamusa odejdą silniki w układzie V na rzecz czterocylindrowych (lub mniejszych) rzędówek.

Mercedes nie chce trzech cylindrów
Mercedes powiedział jednak "stop" downsizingowi. W samochodach z napędem na tylną oś na pewno nie pojawią się jednostki trzycylindrowe. Potwierdził to podczas targów w Genewie szef działu rozwoju jednostek napędowych. Taką decyzję podjęto ze względu na konieczność ustalenia zbyt wielu kompromisów, które mogłyby wpłynąć jakość użytkowania samochodu.

Mercedes robił już eksperymenty w tej kwestii i okazało się, że wibracje generowane przez silnik trzycylindrowy są zbyt duże przy niskim zakresie obrotów. Z kolei oszczędność paliwa nie jest na tyle istotnym elementem tej układanki żeby ryzykować negatywne opinie klientów.

Co ciekawe producent wcale nie wyklucza zastosowania takich rozwiązań w przednionapędowej Klasie A i B. W najbliższym czasie pod maską tych modeli oprócz silnika trzycylindrowego może się pojawić konfiguracja hybrydowa lub napęd elektryczny.

Inżynierowie ze Stuttgartu pracują obecnie nad nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,9 lub 2,0. Zastąpi on dotychczasową konstrukcję o pojemności 2,1 litra.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes silnik downsizing silniki trzycylindrowe

Podobne wiadomości:

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Aktualności 2017-03-13

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla spóźnialskich

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla...

Premiery 2017-02-02

Komentuj:

~Pit 2014-03-20

Na szczęście jest jeszcze MAZDA 6, która ma tylko silniki 2,0, 2,2 i 2,5l i jakośc można. to niech Mercedes nie bedzie gorszy, niech czymś sie odróżnia od Fiata.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Na dzień przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Genewie poznaliśmy zwycięzcę plebiscytu na Europejski Samochód Roku (European Car of the Year) 2017. Peugeot 3008 pokonał sześciu bardzo mocnych kandydatów.