mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Mercedes nie chce trzech cylindrów

Mercedes nie chce trzech cylindrów

Nawet producenci premium od jakiegoś czasu zaczynają się interesować coraz mniejszymi konstrukcjami. Niedługo do lamusa odejdą silniki w układzie V na rzecz czterocylindrowych (lub mniejszych) rzędówek.

Mercedes nie chce trzech cylindrów
Mercedes powiedział jednak "stop" downsizingowi. W samochodach z napędem na tylną oś na pewno nie pojawią się jednostki trzycylindrowe. Potwierdził to podczas targów w Genewie szef działu rozwoju jednostek napędowych. Taką decyzję podjęto ze względu na konieczność ustalenia zbyt wielu kompromisów, które mogłyby wpłynąć jakość użytkowania samochodu.

Mercedes robił już eksperymenty w tej kwestii i okazało się, że wibracje generowane przez silnik trzycylindrowy są zbyt duże przy niskim zakresie obrotów. Z kolei oszczędność paliwa nie jest na tyle istotnym elementem tej układanki żeby ryzykować negatywne opinie klientów.

Co ciekawe producent wcale nie wyklucza zastosowania takich rozwiązań w przednionapędowej Klasie A i B. W najbliższym czasie pod maską tych modeli oprócz silnika trzycylindrowego może się pojawić konfiguracja hybrydowa lub napęd elektryczny.

Inżynierowie ze Stuttgartu pracują obecnie nad nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,9 lub 2,0. Zastąpi on dotychczasową konstrukcję o pojemności 2,1 litra.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes silnik downsizing silniki trzycylindrowe

Podobne wiadomości:

Mercedes EQC – elektryczny SUV

Mercedes EQC – elektryczny SUV

Premiery 2018-09-04

Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny

Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie...

Aktualności 2017-12-19

Komentuj:

~Pit 2014-03-20

Na szczęście jest jeszcze MAZDA 6, która ma tylko silniki 2,0, 2,2 i 2,5l i jakośc można. to niech Mercedes nie bedzie gorszy, niech czymś sie odróżnia od Fiata.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota GT86 po tuningu TRD
Toyota GT86 po tuningu TRD
Inżynierowie Toyota Racing Development wzięli na warsztat i profesjonalnie stuningowali kolejne auto. Tym razem wybór padł na słynne, tylnonapędowe coupé GT86. Tak powstała wyjątkowa Toyota GT86 TRD Special Edition.