mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Mercedes zdradza szczegóły nowej S Klasy

Mercedes zdradza szczegóły nowej S Klasy

Klasa S to flagowa limuzyna producenta aut ze Stuttgartu. Najnowsza generacja tego modelu na rynku pojawi się w przyszłym roku. Teraz Mercedes przedstawia rozwiązania technologiczne, które zadebiutują w topowej limuzynie.

Mercedes zdradza szczegóły nowej S Klasy
Mercedes S Klasy to model, w którym od początku debiutowały rozwiązania techniczne, które dopiero po kilku latach trafiały jako seryjne wyposażenie w innych autach. Nadchodząca generacja zadebiutuje z kilkoma nowymi rozwiązaniami technicznymi mającymi poprawić komfort oraz bezpieczeństwo.

Kamera stereoskopowa Stero Multi-Purpose Camera (SMPC) znajduje się za przednią szybą w pobliżu lusterka wstecznego. Może ona wykrywać inne samochody oraz przechodniów, którzy przetną nam drogę. Inteligentna kamera oblicza również drogę tych obiektów. Kamera dostarcza trójwymiarowego widoku w odległości 50 metrów oraz czuwa nad sytuacją z wyprzedzeniem 500-metrowym. Jeśli kamera jest "oczami" nowej S Klasy to funkcję "uszu" pełnią czujniki radarowe. To jednak nie wszystko, gdyż parkowanie ułatwi 12 czujników ultradźwiękowych oraz 4 kamery dostarczające widoku 360 stopni.

Nowy Mercedes Klasy S na swoim pokładzie będzie wyposażony w technologię Active Parking Assist, która odpowiada za automatyczne parkowanie równoległe oraz prostopadłe. Odbywa się to za pomocą sterowania aktywnego układem kierowniczym i hamulcowym. Dzięki tej technologii samochód sam wyjedzie z miejsca parkingowego. Do prędkości 30 km/h czujniki ultradźwiękowe znajdujące się z boku zderzaków monitorują obszar w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego. Gdy kierowca zechce zaparkować system rozpocznie pomiar i gdy znajdzie dogodne miejsce wykaże gotowość do automatycznego parkowania.

Dwa systemy będą czuwać nad bezpiecznym podróżowaniem. Distronic Plus dostarcza funkcji aktywnego tempomatu, który będzie utrzymywał odległość od samochodu jadącego przed nami nawet wtedy, gdy tamten będzie zmniejszał prędkość. Dodatkowo zintegrowany system Steering Assist odpowiada za utrzymanie auta w pasie ruchu. Technologia ta działa jedynie na zakrętach o ograniczonym promieniu oraz wymaga od kierowcy, aby ten trzymał obie dłonie na kierownicy.
Meredes skrupulatnie testuje rozwiązania techniczne techniczne, które pojawią sie w nowej S Klasie
W poruszaniu się po miejskich arteriach kierowcy pomagają Bas Plus oraz Cross-Traffic Assist. Oba systemy mają chronić przed ryzykiem stłuczki. Nie zawsze jesteśmy w stanie zareagować na niespodziewane zdarzenie tak szybko, by zapobiec kolizji. Owe systemy wspomagania zrobią to za nas. Brake Assist Bas Plus to nowy system, który nie tylko uniknie kolizji, ale w skrajnym wypadku zmniejszy jej skutki. Cross-Traffic Assist zareaguje do prędkości 72 km/h i uniknie kolizji z autem jadącym prostopadle do naszego toru jazdy. Z kolei Active Lane Keeping Assist zareaguje, gdy kierowca zagapi się i przekroczy przerywaną linię, a pas, na który wjedzie będzie zajęty, co również eliminuje ryzyko kolizji. Technologia Traffic Sign Assist rozpoznaje nie tylko znaki ograniczające prędkość, ale i zakazy wyprzedzania oraz wjazdu.

Funkcja Attention Assist bęzie monitorować stan kierowcy i wykryje zmiany w jego sposobie prowadzenia auta tak, by wykryć oznaki zaburzenia koncentracji oraz senności. Owa senność może być wykrywana przy prędkościach od 60 km/h do 200 km/h.

W Ruchu miejskim technologia Pre-Safe zapobiegnie potrąceniu pieszego jak i ograniczy skutki uderzenia w tył innego auta oraz zderzania przodem. Technologia pozwala uniknąć uderzenia w tył innego pojazdu przy prędkości do 50 km/h. Pieszy zostanie wykryty do prędkości 72 km/h, a auto automatycznie zapobiegnie potrąceniu przy początkowej prędkości do 50 km/h. Czujniki znajdujące się z tyłu pojazdu monitorują to co dzieje się za naszym autem i w przypadku zagrożenia kolizją uruchomi tylne światła awaryjne. Dodatkowo zostaną uruchomione napinacze pasów bezpieczeństwa jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca. Komputer sam ustawi skrzynię biegów w pozycję "P" oraz wzmocni siłę hamowania tak, by nie doszło do uderzenia w samochód znajdujący się przed nami.

Nowością w S Klasie będą również pasy bezpieczeństwa z wbudowaną poduszką powietrzną, które będą znajdować się na tylnej kanapie. W przypadku zderzenia poduszki mają zminimalizować obrażenia korpusu i klatki piersiowej. Pasy te zostały opracowane przy wykorzystaniu wirtualnego modelu człowieka. Daje to lepsze odwzorowanie tego, jak zachowuje się ciało pasażerów podczas wypadku w przeciwieństwie do manekinów.

Mercedes S Klasy, który na rynku pojawi się w przyszłym roku będzie wyposażony tylko i wyłącznie w technologię LED. Reflektory zostaną pozbawione konwencjonalnych żarówek. Za oświetlenie drogi będzie odpowiedzialnych 190 diod LED. Główny atut LEDowego oświetlenia to fakt niskiego poboru energii. Diody LED zastosowane jako światła mijania zużywają jedynie 34 W energii, co jest lepszym wynikiem w porównaniu do konwencjonalnych żarówek - 120 W czy lamp ksenonowych - 84 W.

Nowy Mercedes debiutując na rynku w przyszłym roku znów podniesie poprzeczkę w dziedzinie technologii i bezpieczeństwa. Naszpikowany elektroniką będzie potrzebował jeszcze mniej ingerencji kierowcy. I gdzie tutaj jest miejsce dla przyjemności prowadzenia auta?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S
Cena podstawowa już od: 377 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW Arteon następcą CC
VW Arteon następcą CC
Koncern z Wolfsburga zapowiedział swój nowy model, który zadebiutuje na marcowych targach w Genewie. Oto pierwszy szkic nadchodzącego następcy VW CC - Arteona.