mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Mocniejsze i oszczędniejsze BMW z wtryskiem wody

Mocniejsze i oszczędniejsze BMW z wtryskiem wody

BMW zamierza wprowadzić swoją unikalną technologię z aut wyścigowych do seryjnych wozów drogowych. To dotrysk wody do kolektora dolotowego, który dodaje mocy i obniża zużycie benzyny.

Mocniejsze i oszczędniejsze BMW z wtryskiem wody
To rozwiązanie BMW zastosowało już dawniej w modelu M4 Coupe. Był to tzw. Safety Car dla wyścigów Moto GP, w którym zamontowano dodatkowy zbiornik wody, wtryskiwanej bezpośrednio do układu dolotowego. Cel? Podniesienie osiągów i obniżenie zużycia paliwa. Jest to możliwe, ponieważ wtryskiwana woda obniża temperaturę spalania o 25 stopni Celsjusza, przyspieszając tym samym zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej oraz zwiększając ciśnienie doładowania. Korzyści są wymierne: BMW obiecuje ok. 10% wyższą moc silnika, 8% niższe zużycie paliwa, wolniejsze zużycie silnika i redukcję ryzyka spalania stukowego.

Aktualnie Bawarczycy testują ten system w zupełnie tradycyjnym modelu - hatchbacku Serii 1. Eksperymentalna "jedynka" ma silnik 1,5, 3-cylindrowy, o mocy aż 218KM. To potwierdza obietnice niemieckiej firmy, która ten system chce wprowadzić do wszystkich aut, nie tylko tych o wyścigowych konotacjach. We wspomnianym wcześniej modelu BMW M4 zamontowany był dodatkowy zbiornik z wodą, którą trzeba było dolewać każdorazowo po wyścigu. Jednak dla aut produkcyjnych BMW wymyśliło bardziej praktyczne rozwiązanie - woda odzyskiwana jest z układu klimatyzacji. To ta sama woda, która w gorące dni skrapla się pod autem, tworząc niepokojące kierowców kałuże. System dotryskiwania mgiełki wodnej będzie więc zupełnie bezobsługowy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 1
BMW Seria 1
Cena podstawowa już od: 111 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

BMW zapowiada bardziej wyczynowe wersje swoich modeli

BMW zapowiada bardziej wyczynowe wersje...

Aktualności 2017-10-26

LPG, diesel, benzyna, czy hybryda? Sprawdzamy...

auto motor i sport 2013-06-05

Dojazd do pracy – w mieście, drogami pozamiejskimi, czasem autostradą. Czy najoszczędniejsze okaże się auto z małym silnikiem benzynowym, diesel, samochód na gaz czy może hybryda? Na przykładzie ośmiu modeli sprawdzamy, którym autem najtaniej przejedziesz 100 km.    

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross