mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Mocniejszy Flexifuel w Volvo

Mocniejszy Flexifuel w Volvo

Najmocniejszy silnik firmy Volvo napędzany biopaliwem E85 otrzymał zastrzyk mocy w postaci 31 KM i 40 Nm momentu obrotowego. Pięciocylindrowy motor Flexifuel 2.5FT posiada teraz moc 231 KM (170 kW) i moment obrotowy wynoszący 340 Nm. Na dodatek udało się zmniejszyć spalanie o 5-6 procent.

Mocniejszy Flexifuel w Volvo

Nowa wersja silnika 2.5FT będzie dostępna od czerwca 2009 w modelach Volvo S80 i V70. W przypadku obu wersji do wyboru jest automatyczna lub ręczna skrzynia biegów. Zużycie paliwa w nowej wersji 2.5FT wynosi 8,8 l/100 km (V70) i 8,6 l/100 km (S80) z ręczną skrzynią biegów oraz 9,7 l/100 km (V70) i 9.6 l/100 km (S80) ze skrzynią automatyczną.

Wyniki te są ok. 5 procent lepsze w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów oraz niemal 6 procent lepsze w przypadku skrzyni automatycznej. Gdy pojazd napędzany jest paliwem E85, zużycie wzrasta o ok. 30 procent, ponieważ bioetanol jest paliwem mniej kalorycznym.

Zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika 2.5FT stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania podnoszącego ciśnienie układu turbodoładowania. Dzięki obniżeniu obrotów silnika w określonych warunkach jazdy zdołano również poprawić oszczędność paliwa.

W samochodach wyposażonych w skrzynię ręczną efekt ten osiągnięto wprowadzając „dłuższą” skrzynię biegów, tzn. zwiększając odległość pomiędzy pierwszy i szóstym biegiem. W ten sposób piąty bieg posiada teraz takie samo przełożenie, co wcześniejszy bieg szósty, natomiast „szóstka” to czysty nadbieg. W wersji automatycznej natomiast zużycie paliwa zmniejszono dzięki zastosowaniu nowego programu zmiany biegów, który umożliwia wcześniejszą zmianę biegu na wyższy przy niższych obrotach silnika.

Podobne wiadomości:

Volvo zastrzega nazwę S50

Volvo zastrzega nazwę S50

Aktualności 2017-07-31

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.