mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Moduł konsoli centralnej w Jaguarze XK

Moduł konsoli centralnej w Jaguarze XK

Nowy Jaguar seria XK, wyróżniający się m.in. poprzez zastosowane ultranowoczesne, lekkie, aluminiowe nadwozie, posiada także we wnętrzu kolejną innowację. Jest nią moduł konsoli centralnej.

Moduł konsoli centralnej w Jaguarze XK
Zintegrowany moduł konsoli centralnej, zaprojektowany przez firmę Delphi, o mniejszej złożoności ułatwia obsługę i umożliwia poprawę bezpieczeństwa jazdy. Kierowca może bardziej skoncentrować się na jeździe, nie będąc rozpraszanym przez zestaw skomplikowanych przycisków. Łatwa w instalacji, nowa konsola centralna pozostawia również miejsce dla swobody twórczej projektantów samochodów.
 
Moduł konsoli firmy Delphi integruje funkcje przycisków w centralnie umieszczonym ekranie dotykowym, który umożliwia intuicyjną obsługę klimatyzacji, systemu audio, nawigacji, telefonu i dostosowanie innych ustawień pojazdu do własnych preferencji.
Panel stworzony przez Delphi na potrzeby modelu XK wyposażony jest również w drugi zestaw przycisków do obsługi systemu kontroli klimatyzacji, zmieniarki i odtwarzacza CD oraz zestawu stereo.
Złożoność konsoli została ograniczona przez wyeliminowanie licznych interfejsów i pozostawienie tylko jednej szeregowej magistrali komunikacyjnej (CAN), zastosowanej w celu szybkiej transmisji danych.
 
Przewiduje się, że rocznie Delphi zmontuje dla Jaguara około 10 tysięcy zestawów zintegrowanych konsoli centralnych. Będą one dostarczane do nowoczesnych zakładów motoryzacyjnych Castle Bromwich w West Midlands w Wlk. Brytanii. Nowe konsole mają stać się standardem we wszystkich modelach XK w 2007 roku. Nowy Jaguar XK, w którym zastosowano najnowocześniejszą technologię wykorzystującą aluminium, po raz pierwszy użytą w XJ, flagowym modelu Jaguara, jest obecnie dostępny w wersjach kabriolet i coupe u wszystkich autoryzowanych dealerów Jaguara.
 
 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech