mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Na olej napędowy i gaz ziemny

Na olej napędowy i gaz ziemny

Producenci związani z branżą motoryzacyjną prześcigają się w konstrukcji coraz bardziej ekologicznych i oszczędnych jednostek napędowych. Do rywalizacji stanął także i Bosch, który zaprezentował swoistą hybrydę - silnik, który może być zasilany zarówno olejem napędowym, jak i gazem ziemnym.

Na olej napędowy i gaz ziemny

DG Flex jest systemem przeznaczonym dla silników diesla, umożliwiającym podwójne zasilanie: olejem napędowym oraz gazem ziemnym. Obydwa paliwa są jednocześnie wykorzystywane w różnych proporcjach, z maksymalnie 90-proc. udziałem gazu. Osiągi silnika oraz liczba obrotów pozostają niezmienne w porównaniu do zasilania paliwem oryginalnym. System ten pozwala zaoszczędzić nawet 30 proc. kosztów paliwa.

DG Flex oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe, umożliwiające autom dostawczym i autobusom zasilanie olejem napędowym i gazem ziemnym bez utraty własności użytkowych pojazdów.

Obecność koncernu Bosch w gronie firm oferujących proekologiczne rozwiązania nie powinna specjalnie dziwić. W końcu ta niemiecka firma specjalizuje się m.in. w produkcji systemów wtryskowych zarówno do silników wysokoprężnych i benzynowych oraz oferuje rozwiązania oparte na alternatywnych źródłach zasilania, np. gazie ziemnym.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech