mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Na olej napędowy i gaz ziemny

Na olej napędowy i gaz ziemny

Producenci związani z branżą motoryzacyjną prześcigają się w konstrukcji coraz bardziej ekologicznych i oszczędnych jednostek napędowych. Do rywalizacji stanął także i Bosch, który zaprezentował swoistą hybrydę - silnik, który może być zasilany zarówno olejem napędowym, jak i gazem ziemnym.

Na olej napędowy i gaz ziemny

DG Flex jest systemem przeznaczonym dla silników diesla, umożliwiającym podwójne zasilanie: olejem napędowym oraz gazem ziemnym. Obydwa paliwa są jednocześnie wykorzystywane w różnych proporcjach, z maksymalnie 90-proc. udziałem gazu. Osiągi silnika oraz liczba obrotów pozostają niezmienne w porównaniu do zasilania paliwem oryginalnym. System ten pozwala zaoszczędzić nawet 30 proc. kosztów paliwa.

DG Flex oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe, umożliwiające autom dostawczym i autobusom zasilanie olejem napędowym i gazem ziemnym bez utraty własności użytkowych pojazdów.

Obecność koncernu Bosch w gronie firm oferujących proekologiczne rozwiązania nie powinna specjalnie dziwić. W końcu ta niemiecka firma specjalizuje się m.in. w produkcji systemów wtryskowych zarówno do silników wysokoprężnych i benzynowych oraz oferuje rozwiązania oparte na alternatywnych źródłach zasilania, np. gazie ziemnym.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross