mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Na olej napędowy i gaz ziemny

Na olej napędowy i gaz ziemny

Producenci związani z branżą motoryzacyjną prześcigają się w konstrukcji coraz bardziej ekologicznych i oszczędnych jednostek napędowych. Do rywalizacji stanął także i Bosch, który zaprezentował swoistą hybrydę - silnik, który może być zasilany zarówno olejem napędowym, jak i gazem ziemnym.

Na olej napędowy i gaz ziemny

DG Flex jest systemem przeznaczonym dla silników diesla, umożliwiającym podwójne zasilanie: olejem napędowym oraz gazem ziemnym. Obydwa paliwa są jednocześnie wykorzystywane w różnych proporcjach, z maksymalnie 90-proc. udziałem gazu. Osiągi silnika oraz liczba obrotów pozostają niezmienne w porównaniu do zasilania paliwem oryginalnym. System ten pozwala zaoszczędzić nawet 30 proc. kosztów paliwa.

DG Flex oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe, umożliwiające autom dostawczym i autobusom zasilanie olejem napędowym i gazem ziemnym bez utraty własności użytkowych pojazdów.

Obecność koncernu Bosch w gronie firm oferujących proekologiczne rozwiązania nie powinna specjalnie dziwić. W końcu ta niemiecka firma specjalizuje się m.in. w produkcji systemów wtryskowych zarówno do silników wysokoprężnych i benzynowych oraz oferuje rozwiązania oparte na alternatywnych źródłach zasilania, np. gazie ziemnym.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Syrena Nixi – polski „elektryk” z Żerania
Syrena Nixi – polski „elektryk” z Żerania
Moda na samochody elektryczne dociera również do Polski. Firma AK Motor pracuje nad pierwszym samochodem elektrycznym – Syrena Nixi - produkowanym nad Wisłą.
Odgadnij model Odgadnij model