mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Najmniejszy silnik Forda w historii

Najmniejszy silnik Forda w historii

Jednolitrowy motor EcoBoost z trzema cylindrami jest najmniejszym silnikiem kiedykolwiek stworzonym przez Forda.

Najmniejszy silnik Forda w historii
Oczywiście jednostka ma turbodoładowanie, dzięki czemu ma zapewniać osiągi pdobne do tych z silników czterocylindrowych. Silnik został zaprojektowany w Dunton Technical Centre w Wielkiej Brytanii z myślą o jak największej ekonomii spalania oraz najniższej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Motor ma oczywiście wtrysk bezpośredni.

Derrick Kuzak, wiceszef Global Product Development w Fordzie, podaje, że firma narazie nie odkryje żadnych konkretnych danych, dotyczących osiągów silnika, jednak może powiedzieć, że 1.0 EcoBoost zapewni wartości lepsze niż większość benzynowych silników bez tubo o pojemności przynajmnie 1,6 litra.

Silnik po raz pierwszy zaprezentwano w koncepcie Start podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie w 2010 roku, a nieco później w B-MAXie na marcowych targach w Genewie, a do sprzedaży zostanie wprowadzony na całym świecie w małych samochodach Forda i będzie dostępny także w USA (zapewne we Fieście i Ka).

- Klienci mówią nam, że chcą dostać od nas przystępne cenowo samochody, które spalają jak najmniej paliwa - powiedział Kuzak. - Nasz litrowy EcoBoost dostarczy klientom spalanie na poziomie samochodów hybrydowych.

Dane techniczne i samochody, w których będzie montowany silnik, zostaną ujawnione we wrześniu tego roku na Frankfurt Motor Show.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na IAA

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na...

Premiery 2017-09-14

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Aktualności 2017-09-06

Komentuj:

kiier 2011-06-06

Troche inaczej zestrojone turbo - więc jakie znaczenie ma tutaj 200cm3? Możemy najwyżej mówić o kulturze pracy jednostki - ale przecież nie to jest najważniejsze w aucie miejskim

~dzekoo 2011-06-05

To już chyba przesada. Moim zdaniem 1.2, 4 cylindry, turbo, to minimum.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic