mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Napęd na cztery koła w Jaguarach XF i XJ

Napęd na cztery koła w Jaguarach XF i XJ

Jaguar dopracował i dumnie prezentuje napęd AWD, który trafi do modeli XF oraz XJ. Od teraz modele Jaguara będą dostępne z technologią pochodzącą od aut terenowych.

Napęd na cztery koła w Jaguarach XF i XJ
Jaguar XJ i XF otrzymają nowy układ napędowy, który bazuje na rozwiązaniach technicznych zapożyczonych z Land Rovera. Napęd na wszystkie koła przekazywany za pomocą automatycznej, 8-biegowej skrzyni pochodzi z benzynowego silnika V6 3.0 litra Supercharged. Technologia wspomagana jest systemem Start/Stop. testy napędu <a href=AWD w Arjeplog, Północna Szwecja" hspace="10" src="http://img.mojeauto.pl//1/f7/1f7f4cbf74353c5fc66f8e8e3a2e21c4.175x117.jpg" vspace="10" />

Inżynierowie z Jaguara nową technologię testowali m.in. przez półtora roku w klimacie arktycznym gdzie panują niskie temperatury, auto musi zmierzyć się z trasami na których zalega śnieg i lód. Dzięki temu układ napędowy został tak zestrojony, aby maksymalnie poprawić trakcję auta. Napęd trafia głównie na oś tylną, podczas gdy przednia oś jest dołączana, gdy auto traci przyczepność.

„Jesteśmy dumni, że napęd AWD zachował wszystkie aspekty dynamiki tylnonapędowych wersji Jaguara. Zarówno w precyzji układu kierowniczego, jak i zdolności poruszania się w warunkach ograniczonej przyczepności. W zimowym trybie jazdy system Jaguar Drive Control pozostaje w gotowości od samego startu samochodu, dystrybuując moment obrotowy na obie osie”, powiedział Ian Hoban, Jaguar’s Vehicle Line Director.

Nowy napęd został połączony z systemem Jaguar Drive Control, co pozwala na kontrolę każdego koła osobno przez DSC oraz ABS. Dzięki m.in. nowemu projektowi belki poprzecznej i mocowaniu silnika środek ciężkości pojazdu nadal znajduje się nisko. Inżynierowie przekonstruowali zawieszenie stosując nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory zawieszenia z przodu auta. Oba modele posiadają system Adaptive Dynamics, który steruje zawieszeniem.

Dzięki zastosowaniu napędu AWD w topowych modelach Jaguara brytyjska marka staje się jeszcze bardziej konkurencyjna. Teraz kot ma ostrzejsze pazury i to na wszystkich łapach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jaguar XF
Jaguar XF
Cena podstawowa już od: 199 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Jaguar XJ
Jaguar XJ
Cena podstawowa już od: 448 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

~WIK 2012-08-21

Wcześniej taki napęd miał chyba tylko X-type. AWD to dobra rzecz, ale Jaguar będzie go oferował tylko w krajach gdzie zimy są bardziej srogie (Skandynawia, itp.) W sumie większość marek luksusowych (segment premium) ma taki napęd, więc to nic nadzwyczajnego, ale dobrze, że się o to postarali...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport