mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Niech żyje manualna skrzynia biegów!

Niech żyje manualna skrzynia biegów!

W ostatnim czasie producenci zakochali się w skrzyniach automatycznych lub takich, które udają automat. Coraz rzadziej można spotkać samochód, który będzie wyposażony w lewarek o pięciu czy sześciu przełożeniach. 

Niech żyje manualna skrzynia biegów!

Klasyczne automaty lub dwusprzęgłowe skrzynie zaadaptowały się w czterech kółkach bardzo szybko. Wszystko dzięki bardzo szybkiemu działaniu. Jak wiadomo komputer potrafi działać szybciej i skuteczniej niż człowiek. Dlatego nie ma się co dziwić, że w modelach, gdzie liczy się każda dziesiąta sekundy, montowana jest przekładnia sterowana przez maszynę. 

Jednak mimo tego jest kilku poważnych graczy na rynku, którzy postanowili nadal być "ortodoksami" i proponują w swoich autach przekładnię ręczną. Oto lista najmocniejszych!


BMW M5

Ciekawą strategię zastosowało BMW. Podczas gdy Europa przez ostatnie dziesięciolecia była rynkiem zbytu dla skrzyni manualnej, aktualne wydanie BMW M5 oferowane jest tutaj wyłącznie z automatem M DCT. Z kolei Amerykanie od wielu lat rozkochani w automatach otrzymali możliwość zamówienia 575-konnej maszyny (pakiet Competition) z sześciobiegową skrzynią manualną. Auto rozpędza się do setki w 4,2 sekundy. 


Chevrolet Corvette C7 Z06

Amerykański supersamochód, który zadebiutował w zeszłym roku jest wyposażony w potężny silnik V8 o pojemności 6,2 litra. Silnik o nazwie LT1 jest już piątą odsłoną przygotowaną przez inżynierów koncernu GM. Tym razem oferuje on w standardowym wydaniu 650 KM serwowanych na tylną oś. Producent oferuje do takiego zestawienia nowy, ośmiobiegowy automat. Jednak prawdziwym smaczkiem w cenniku jest standardowa wersja wyposażona w skrzynię ręczną, która posiada siedem przełożeń. 


SRT Dodge Viper

Nowa generacja "żmii" kazała na siebie trochę czekać. Jednak, gdy tylko samochód pojawił się na rynku, nie zawiódł nadziei największych fanów tej marki. Auto jest lżejsze, mocniejsze i szybsze niż poprzednik. Zamontowano w nim jednostkę V10 o pojemności 8,4 litra. Potężny motor przekazuje na tylną oś 640 KM za pomocą manualnej, 6-biegowej skrzyni. Sprint do setki zajmuje Viperowi zaledwie 3,2 sekundy. 


Noble M600

Marka Noble nie jest tak popularna na rynku jak inni producenci supersamochodów. Firma mająca swoją siedzibę w brytyjskim Leicestershire produkuje bardzo niszowy model M600. Maszyna zbudowana w głównej mierze z włókna węglowego jest wyposażona w silnik V8 o pojemności 4,4 litra. Jednostka w trybie wyścigowym rozwija moc 659 KM. Układ transaxle wykorzystuje sześciobiegową skrzynię manualną. Samochód rozpędza się do setki w czasie nieco ponad 3 sekund. 


Shelby GT500

Tego samochodu nie trzeba przedstawiać. Najnowsza odsłona Mustanga przerobiona przez specjalistów z garażu Carrola Shelby'ego. Pod maską pracuje jednostka V8 o pojemności prawie sześciu litrów, która rozwija moc 659 KM. To wszystko przekazywane klasycznie na tylną oś przy pomocy sześciobiegowej skrzyni manualnej. 


Ruf Ft 12

W tym zestawieniu nie pojawiło się standardowe Porsche 911, bowiem z tej maszyny udało się wycisnąć dużo więcej firmie Ruf, która od wielu lat trudni się tuningiem. Wykorzystano do tego silnik bokser o pojemności 3,8 litra wyposażony w podwójne doładowanie. Dzięki temu jednostka rozwija potężną moc 730 KM. W połączeniu z manualną skrzynią auto pozwala na sprint do setki w 3,2 sekundy, co stawia je w równym rzędzie z najszybszymi supersamochodami. Auto jest w standardzie napędzane na tylną oś, ale w opcji możliwy jest napęd na wszystkie koła. 


Zenvo ST1

Duńczycy od jakiegoś czasu również grają w ekstraklasie supersamochodów. Kilka lat temu zadebiutował Model Zenvo ST1. Niewielkie coupe wyposażono w silnik V8 o pojemności siedmiu litrów. Ta potężna maszyna rozwija maksymalną moc 1100 KM. Producent zdecydował się na instalowanie w standardzie manualnej skrzyni biegów. Rozpędzenie się do setki zajmuje w tym modelu zaledwie trzy sekundy. Prędkość maksymalna to 375 km/h.


Hennessey Venom GT

Nazwa firmy może się skojarzyć niektórym z ekskluzywnym alkoholem, ale nic bardziej mylnego. Amerykanie postanowili kilka lat temu wziąć na warsztat Lotusa Exige i popracować nad jego podzespołami. Efektem jest Venom GT, który wykorzystuje jednostkę V8 o pojemności 6,2 litra. Maszyna w swojej najmocniejszej odmianie dysponuje mocą 1217 KM. I to wszystko jest przenoszone na tylna koła za pomocą 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Sprint do setki trwa w tym modelu zaledwie 2,4 sekundy.


Podobne wiadomości:

BMW M5 i M6 - nie dla manualnej skrzyni

BMW M5 i M6 - nie dla manualnej skrzyni

Samochody luksusowe 2016-04-06

Ford opatentował 11-biegowy

Ford opatentował 11-biegowy "automat"

Technika 2015-04-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport