mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowe opony Michelin do sam. dostawczych

Nowe opony Michelin do sam. dostawczych

Konstruktorzy opony zimowej MICHELIN Agilis Alpin do samochodów dostawczych wykorzystali przy jej budowie zarówno cechy opon do samochodów osobowych jak i zalety opon do samochodów ciężarowych. Dzięki temu Agilis Alpin łączy takie cechy, jak bezpieczeństwo, wytrzymałość i oszczędność.

Nowe opony Michelin do sam. dostawczych
Dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej od opon ciężarowych, MICHELIN Agilis Alpin ma bardziej prostokątną i większą o 27 proc. powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Pozwala to uzyskać równomierny rozkład nacisków, zmniejszyć odkształcanie gumy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa.

Ta technologia, w połączeniu z mieszanką gumy bardziej odporną na ścieranie zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. W trakcie całego cyklu eksploatacji przynosi wymierne oszczędności z tytułu wydatków na paliwo i dłuższych przebiegów zakup opon oddalających zakup kolejnego kompletu opon. Michelin Agilis Alpin ma o 2 metry krótszą drogę hamowania.  Nowy składnik mieszanki gumy bieżnika – Durable Security Compound, zapożyczony z opon do samochodów osobowych, zapewnia niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania opony.

Poprawę motoryki na śniegu (do 25 proc.) umożliwia unikalny wzór bieżnika z szeroko rozsuniętymi klockami barkowymi Rzeźba bieżnika pozwala na lepszą trakcję na śniegu (efekt zębatki). Klocki bieżnika ponacinane w technologii Stabiligrip pozwalają zwiększyć ilość samoblokujących lameli o 16 proc, które działając większą ilością atakujących krawędzi (jak pazury) zapewniają lepszą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.

Michelin zwiększył wytrzymałość opony Michelin Agilis Alpin. Na jej bokach umieszczonych zostało osiem specjalnych tarcz, które chronią oponę przed otarciami o krawężniki. Maksymalną wytrzymałość i trwałość gwarantuje konstrukcja opony opierająca się na podwójnym karkasie.

Michelin Agilis Alpin jest dostępny w 14 rozmiarach, o średnicy osadzenia 15 i 16 cali, szerokości bieżnika od 185 do 235 mm i profilu od 65 do 75. Te rozmiary odpowiadają 90 proc. zapotrzebowania rynku do średnich i dużych samochodów dostawczych, takich jak: Fiat Ducato, Ford Transit FT330, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Nissan Atleon, Nissan Cabstar, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Mascott, Renault Master czy Volkswagen LT46.
Tematy w artykule: opony Michelin opony Michelin

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport