mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowe turbo od Hondy

Nowe turbo od Hondy

Wystawa w Tokio nie jest tylko miejscem premier najnowszych modeli samochodów. Przy okazji największych targów motoryzacyjnych w Kraju Kwitnącej Wiśni Honda zaprezentowała nową rodzinę turbodoładowanych jednostek benzynowych VTEC Turbo.

Nowe turbo od Hondy
Rodzina silników VTEC Turbo składać się będzie, na początku, z trzech jednostek benzynowych o pojemności 1,0 l, 1,5 l, oraz 2 l, które będą sukcesywnie pojawiać się na różnych rynkach, w różnych modelach od najmniejszych segmentów do samochodów średniej wielkości. Nowe jednostki wzbogacą jednocześnie ofertę silników z serii Earth Dreams Technology. Według zapowiedzi Hondy maja one gwarantować dobrą dynamikę prowadzenia, wysoką moc oraz niski poziom spalania.

Wszystkie zapowiadane silniki to benzynowe jednostki z układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz udoskonalonym systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Wraz z motorem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra oraz hybrydowym układem napędowym, nowe silniki znajdą zastosowanie w nowych, globalnych modelach Hondy. Ich dostępność będzie jednak uzależniona od wymogów danego rynku oraz charakterystyki konkretnej wersji modelu.


Wykorzystując najnowsze rozwiązania konstrukcyjne z zakresu budowy jednostek napędowych oraz układu turbodoładowania, Honda zmniejszyła pojemność nowych silników. W efekcie stworzona została między innymi niezwykle wydajna, litrowa, trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Jak wiadomo tego typu silniki (trzy-, a nawet dwucylindrowy) stają się coraz popularniejsze na rynku europejskim w segmencie A, ale również B i coraz częściej C. Także zgodnie z zasadą downsizignu powstał czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra. Obie jednostki mają obniżony współczynnik tarcia wewnętrznego i mają generować jedne z najlepszych osiągów w swoich klasach, nie zanieczyszczając przy tym nadmiernie środowiska naturalnego.

Honda nie zdradziła jednak póki co dokładnych parametrów tych dwóch jednostek, a także ich osiągów.

Pierwszym nowym silnikiem VTEC Turbo dostępnym w Europie będzie trzecia jednostka z nowej rodziny. To mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Niezwykle dynamiczny i oszczędny motor zadebiutuje w nowej Hondzie Civic Type R. Ma on generować 280 KM mocy maksymalnej oraz spełniać wymogi normy Euro 6.

Z olbrzymim zainteresowaniem czekamy na pierwsze dane techniczne nowych jednostek Hondy.

Podobne wiadomości:

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Technika 2017-08-16

Odświeżona Honda Jazz z nowym silnikiem

Odświeżona Honda Jazz z nowym silnikiem

Aktualności 2017-08-15

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2014-01-08

Akurat co do gamy modelowej to nie mam zastrzeżen,należało jedynie zmienić jednostki napędowe i Honda poszła wlaśnie tym tropem co się bardzo ceni. Zawsze była to marka słynąca z niskiej awaryjności i niezawodności.

~synek 2013-11-22

popieram, widzę że honda stawia teraz na silniki, ostatnio nowy diesel 1,6, teraz nowe benzyniaki, jeszcze jaki poprawili gamę modelową, coś może dodali nowego...

~aaa 2013-11-21

Najwyższy czas... Obecne benzyniaki hondy to już prawdziwe muzeum.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie
Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie
Już jesienią na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie pojawi się nowa generacja Subaru Imprezy. Japoński producent uchylił właśnie rąbka tajemnicy na temat kolejnej odsłony kultowego modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech