mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowe turbo od Hondy

Nowe turbo od Hondy

Wystawa w Tokio nie jest tylko miejscem premier najnowszych modeli samochodów. Przy okazji największych targów motoryzacyjnych w Kraju Kwitnącej Wiśni Honda zaprezentowała nową rodzinę turbodoładowanych jednostek benzynowych VTEC Turbo.

Nowe turbo od Hondy
Rodzina silników VTEC Turbo składać się będzie, na początku, z trzech jednostek benzynowych o pojemności 1,0 l, 1,5 l, oraz 2 l, które będą sukcesywnie pojawiać się na różnych rynkach, w różnych modelach od najmniejszych segmentów do samochodów średniej wielkości. Nowe jednostki wzbogacą jednocześnie ofertę silników z serii Earth Dreams Technology. Według zapowiedzi Hondy maja one gwarantować dobrą dynamikę prowadzenia, wysoką moc oraz niski poziom spalania.

Wszystkie zapowiadane silniki to benzynowe jednostki z układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz udoskonalonym systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Wraz z motorem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra oraz hybrydowym układem napędowym, nowe silniki znajdą zastosowanie w nowych, globalnych modelach Hondy. Ich dostępność będzie jednak uzależniona od wymogów danego rynku oraz charakterystyki konkretnej wersji modelu.


Wykorzystując najnowsze rozwiązania konstrukcyjne z zakresu budowy jednostek napędowych oraz układu turbodoładowania, Honda zmniejszyła pojemność nowych silników. W efekcie stworzona została między innymi niezwykle wydajna, litrowa, trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Jak wiadomo tego typu silniki (trzy-, a nawet dwucylindrowy) stają się coraz popularniejsze na rynku europejskim w segmencie A, ale również B i coraz częściej C. Także zgodnie z zasadą downsizignu powstał czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra. Obie jednostki mają obniżony współczynnik tarcia wewnętrznego i mają generować jedne z najlepszych osiągów w swoich klasach, nie zanieczyszczając przy tym nadmiernie środowiska naturalnego.

Honda nie zdradziła jednak póki co dokładnych parametrów tych dwóch jednostek, a także ich osiągów.

Pierwszym nowym silnikiem VTEC Turbo dostępnym w Europie będzie trzecia jednostka z nowej rodziny. To mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Niezwykle dynamiczny i oszczędny motor zadebiutuje w nowej Hondzie Civic Type R. Ma on generować 280 KM mocy maksymalnej oraz spełniać wymogi normy Euro 6.

Z olbrzymim zainteresowaniem czekamy na pierwsze dane techniczne nowych jednostek Hondy.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2014-01-08

Akurat co do gamy modelowej to nie mam zastrzeżen,należało jedynie zmienić jednostki napędowe i Honda poszła wlaśnie tym tropem co się bardzo ceni. Zawsze była to marka słynąca z niskiej awaryjności i niezawodności.

~synek 2013-11-22

popieram, widzę że honda stawia teraz na silniki, ostatnio nowy diesel 1,6, teraz nowe benzyniaki, jeszcze jaki poprawili gamę modelową, coś może dodali nowego...

~aaa 2013-11-21

Najwyższy czas... Obecne benzyniaki hondy to już prawdziwe muzeum.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport