mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowe zimówki na sezon 2010/2011

Nowe zimówki na sezon 2010/2011

Producenci opon jak co roku przygotowali kilka nowości, które mogą nas potencjalnie zainteresować. Pierwsze śniegi już tuż, tuż, a zanim w serwisach oponiarskich zrobią się kilkusetmetrowe kolejki, warto za wczasu zainteresować się tematem.

Nowe zimówki na sezon 2010/2011
Jak każdego roku na rynku pojawiło się kilka nowości od największych graczy. Oto one:

Michelin Alpin 4
Czwarta generacja opon MICHELIN Alpin, która trafiła na europejskie rynki, została skonstruowana z myślą o różnych typach samochodów – od małych kompaktów do minivanów. Jak podaje producent dzięki nowemu bieżnikowi ruszanie z miejsca ma być o 10% łatwiejsze, a droga hamowania jest o 5% krótsza niż w poprzedniej generacji. Jeśli chodzi o trwałość, opony MICHELIN Alpin można użytkować o jeden sezon zimowy dłużej, niż u konkurencji.

Nowa opona MICHELIN Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają lepszą trakcję na śniegu. Większa liczba kanałów wzmacnia „efekt gąsienicy”, który poprawia przyczepność na śniegu. 50% więcej krawędzi „atakujących” nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie.

Nowa opona MICHELIN Alpin ma samoczyszczący się bieżnik. Sam oczyszcza się on ze śniegu, błota pośniegowego, które wnika w rowki. Rzeźba w kształcie litery V z kanalikami bocznymi pozwala na łatwe odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

Bridgestone Blizzak LM32
To już kolejny model dołączający do serii Blizzak. Po wersjach LM 30, LM 35 nadeszła najnowsza propozycja LM 32 .

Innowacyjne rozwiązania technologiczne to przede wszystkim nowa rzeźba bieżnika długimi, poprzecznymi rowkami. Poprawiona została dzięki temu przyczepność,  a szerokie poprzeczne rowki pozwalają na dobrą trakcję na mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym. Dzięki temu systemowi możliwe jest skuteczne odprowadzanie śniegu z bieżnika.

W Blizzaku LM32 zastosowano także specjalna budowę barków dla skuteczniejszego hamowania w zimowych warunkach.


Vredestein Wintrac Nextreme
Ta opona to propozycja dla posiadaczy samochodów sportowo-rekreacyjnych nazywanych popularnie SUV-ami. Opona ta powstała szczególnie z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą. Za projektowanie bieżnika w tej oponie odpowiada zespół stylistyczny współpracujący z Giugiaro Design. Gwarantuje on nie tylko ciekawy wygląd, ale przede wszystkim wysoką skuteczność nie tylko na suchej, ale mokrej i ośnieżonej nawierzchni.

W tej oponie obniżono opory toczenia, co powinno minimalnie wpłynąć na spalanie jednostki napędzającej samochód. Grzbniet bieżnika został zaprojektowany tak by redukować poziom emitowanego hałasu przez oponę. Z kolei poszerzony kontur zapewnia stabilność. Producent wykorzystał do tworzenia tej opony bieżnik z nową proporcją polimerów pozwalających na zachowanie elastyczności przy niskich temperaturach. Opona Wintrac Nextreme spełnia już normy, które wejdą do życia w przyszłym roku.

Toyo Snowprox S953
W tegorocznym sezonie na rynku opon zimowych debiutuje kierunkowa opona Toyo Snowprox S953. Jest to rozwinięcie koncepcji technicznych zawartych w modelu Snowprox S952. Tym razem japońscy inżynierowie skupili wysiłki na polepszeniu komfortu jazdy oraz skróceniu drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.

Nowa kierunkowa rzeźba bieżnika łączy rozwiązania zapewniające wysokie osiągi na suchej nawierzchni, efektywne odprowadzanie wody oraz stabilność i przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym. Snowprox S953 dostępna jest w rozmiarach o profilu od 40 do 60

Fulda Kristall Control HP
Firma Fulda wprowadza na rynek nową oponę zimową Fulda Kristall Control HP. Dobre osiągi nowej opony zapewniają trzy innowacyjne rozwiązania technologiczne.

Bieżnik „wgryzający” się w śnieg (dzięki zastosowaniu „Snow Catcher Technology”) daje maksimum przyczepności. Podczas kontaktu z podłożem, rowki bieżnika zaciskają się „przytrzymując” śnieg. W ten sposób poprawia się przyczepność opony. Pozwala to na uzyskanie dodatkowej trakcji istotnej w zimowych warunkach.

Specjalna konstrukcja opony („High Performance Contruction ”) przystosowana jest do podróżowania z wysokimi osiągami. Nową mieszankę gumową bieżnika („Low Teperature Compound ”) zaprojektowano do jazdy przy niskich temperaturach, dzięki czemu opona oferuje mnóstwo możliwości w pełnym zakresie zimowych temperatur.


Sava eskimo hp
Nowa opona zimowa Sava eskimo hp przeznaczona jest do samochodów o wysokich osiągach. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która wraz z mieszanką gumową bogatą w krzemionkę, gwarantuje dobre prowadzenie samochodu nawet w trudnych warunkach.

Zoptymalizowana, kierunkowa rzeźba bieżnika z ostrymi nacięciami zapewnia stabilne prowadzenie na śniegu. Ponadto system samozazębiających się lameli gwarantuje bardzo dobrą przyczepność na zaśnieżonych nawierzchniach. Dzięki wzmocnionej strefie centralnej i barkowej oraz zoptymalizowanej sztywności bieżnika, Sava eskimo hp zachowuje dobre właściwości jezdne przy dużych prędkościach.

W oponie zastosowano najnowszą mieszankę polimerową. Mieszanka gumowa opracowana na bazie krzemionki zachowuje elastyczność w niskich temperaturach.


Sava eskimo s3+

Oto nowa opona firmy Sava zupełniającą szeroką gamę opon eskimo s3. Nową s3+ zaprojektowano z myślą o bezpiecznej jeździe w każdych zimowych warunkach.

Polimerowa mieszanka na bazie krzemionki zachowuje elastyczność nawet w czasie największych mrozów, co zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej
i oblodzonej nawierzchni. Zoptymalizowany kształt czoła opony przyczynia się do równomiernego rozkładu nacisku na całej szerokości styku opony z podłożem, dzięki czemu opona zużywa się równomiernie na całej szerokości.

Trzy szerokie i głębokie rowki obwodowe, a także głębokie rowki poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu zimą.

Sava eskimo suv

Sava oferuje nową oponę zimową do aut klasy SUV. Głębokie i szerokie rowki obwodowe oraz poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko wystąpienia poślizgu.

Wzmocniona konstrukcja opony doskonale radzi sobie z dużą masą pojazdu, gwarantując stabilność i kontrolę niezależnie od prędkości. Opona posiada zwiększoną liczbę lameli (ich łączna długość wynosi 38 metrów). Dzięki temu gwarantowana jest lepsza trakcja pojazdu.
Tematy w artykule: opony nowosci rynkowe opony zimowe

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

~badziewiarzy nienawidze 2010-11-05

ZIC te swoja pseudo reklame, w piatek zeszly kupile u was 4szt. Continentala i do tej pory mi ich nie wyslasiscie - NIE POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dealo 2010-11-05

zgadzam się, lepiej myśleć za wczasu, ale wiadomo jak to jest z Polakami ;) zawsze w sumie można kupić na sieci, żeby nie tracić czasu na jeżdżenie po serwisach - ja np lubię korzystać ze stronki 1234opony.pl - wpisujemy tam rozmiar koła, przeznaczenie opony, i system sam wyświetla masę pasujących opon :) sporo czasu można zaoszczędzić na szukaniu...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.