mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy diesel Audi

Nowy diesel Audi

Producenci samochodów prześcigają się w różnych aspektach projektowania aut. Jednym z nich są jednostki napędowe. Mają być ekonomiczne, ekologiczne, a przy tym dynamiczne. I taki właśnie ma być nowy trzylitrowy silnik TDI Audi, który zasłużył na miano "clean diesel".

Nowy diesel Audi
Podczas 35. Międzynarodowego Sympozjum Silnikowym w Wiedniu, Audi zaprezentowało najnowszą wersję jednostki 3.0 TDI. Nowa wersja diesla V6 o pojemności skokowej 2967 cm3 ubzrojona w turbosprężarkę dostępna będzie w dwóch wariantach mocy 218 i 272 KM. Moment obrotowy to maksymalnie 600 Nm, zależnie od modelu. Nowy silnik 3.0 TDI znacznie przewyższa swą poprzednią wersję pod względem mocy, równocześnie oferując mniejsze zużycie paliwa, nawet do 13 procent, również w zależności od modelu.

Motor jest innowacyjny pod względem ilości zastosowanych w nim rozwiązań technicznych. Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół.

Zintegrowanie komponentu oczyszczającego spaliny z podzespołem silnika przyczynia się do spełnienia najsurowszych norm określających dopuszczalny skład spalin samochodowych, w tym normy Euro 6. Ponadto pozwoliło to zredukować ciężar wydzielanego dwutlenku węgla średnio o 15 gramów. Dzięki temu ulepszeniu, silnik 3.0 TDI nosi miano "clean diesel".

Prezentując nowy silnik 3.0 TDI na odbywającym się w dniach 8 i 9 maja 35. Międzynarodowym Sympozjum Silnikowym w Wiedniu, Audi kontynuuje pewną tradycję. W roku 2009 cztery pierścienie pokazały tu swój pięciocylindrowy silnik TFSI, a w roku 2010 nowy wówczas motor 3.0 TDI. W 2011 roku odbyła się tu premiera jednostki 3.0 TDI biturbo i nowego silnika 1.8 TFSI. Z kolei w roku 2012, Audi zaprezentowało na Wiedeńskim Sympozjum jednostkę V6 TDI, zaprojektowaną z myślą o Audi R18 e-tron quattro.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport