Nowa jednostka jest tworzona na bazie dotychczasowej konstrukcji silnika JTD M, który sam w sobie charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami. Jednak zapowiadana wersja będzie jeszcze mocniejsza. Inżynierowie Fiata mają wyposażyć ją w dwie turbosprężarki. Mniejszą, która będzie żwawo reagować podczas jazdy na niższych obrotach wspomagać będzie druga, która zastąpi ją kiedy obroty wzrosną.
Dzięki takiej konstrukcji jednostka będzie dysponować bardzo dobrymi osiągami. Maksymalny moment obrotowy wynosić będzie 300 Nm już przy 1.250 obr./min. Oznacza to, że praktycznie już w momencie wciśnięcia pedału gazu w mgnieniu oka będziemy mogli cieszyć się bardzo żwawą dynamiką. Płaski przebieg wykresu momentu w dolnym zakresie obrotomierza pozwoli na jazdę z dużą elastycznością.
Na rynku mają być dostępne dwie wersje tego silnika. Jedna o mocy maksymalnej rzędu 177 koni mechanicznych będzie wykorzystywana także przez innych producentów. Jednostka topowa dysponująca zapasem w postaci 188 koni będzie dostępna tylko dla modeli z gamy Fiata, Alfy Romeo oraz Lancii. Fiat zapowiada, że silniki będą spełniać restrykcyjne normy emisji regulowane przez Euro5. Produkcja jednostek rozpocznie się już w przyszłym miesiącu. Do pierwszych modeli trafią one w 2008 roku.
Czytaj także:
Wadliwe przewody paliwowe w Alfach (2007-06-04)
Ducato i Multipla do serwisu (2007-06-05)
Najbardziej eko-auta w Polsce (2007-05-22)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +