mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy diesel Opla

Nowy diesel Opla

Jeszcze w tym roku oferta marki Opel poszerzy się o nowe jednostki wysokoprężne. Nowe, 1,6-litrowe diesle CDTI ECOTEC są pierwszymi silnikami Opla, które spełniają przyszłą normę emisji spalin Euro 6.

Nowy diesel Opla
Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra są drugą z kolei rodziną nowych silników o mniejszej pojemności po silnikach benzynowych SIDI ECOTEC, również o pojemności 1,6 litra. Zastąpią one istniejące jednostki o pojemności 1,7 litra oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników dwulitrowych.

Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.

Nowe jednostki mają wyróżniać się w swojej klasie zredukowanym poziomem hałasu oraz poziomem wibracji. Poza wyższą kulturą pracy, nowe silniki będą wyróżniać się także optymalną korelacją wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także niższym zużyciem paliwa. W porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

Nowy silnik wysokoprężny wraz z jego innowacyjnym układem regulacji został opracowany całkowicie dzięki własnym umiejętnościom zespołu Opla oraz przy współpracy globalnego zespołu inżynierów w Turynie, Ruesselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Umożliwiło to kompleksową optymalizację układów od samego początku procesu projektowania. Z początkiem wiosny 2013 roku silniki CDTI ECOTEC 1,6 będą produkowane w tych samych zakładach w Szentgotthard na Węgrzech, w których produkuje się nowe silniki benzynowe o pojemności 1,6.

To jednak nie koniec nowości, jeśli chodzi o jednostki napędowe w gamie Opla. Jak zapowiedział wiceprezes niemieckiego koncernu dr Thomas Serdan, do końca tego roku uruchomiona zostanie produkcja trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku.

Podobne wiadomości:

Opel Adam i odpadający dach

Opel Adam i odpadający dach

Aktualności 2017-07-27

Opel Insignia Country Tourer w polskich salonach - ile kosztuje?

Opel Insignia Country Tourer w polskich...

Aktualności 2017-08-06

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-04-01

W kwestii silników diesla to opinie jak zawsze będą tutaj podzielone,moim zdaniem jest to opłacalne,ale tylko w przypadku kupna nowego samochodu,inaczej inwestując w stary kilkunastoletni- musimy liczyć się z remontem w nie małej kwocie.

~Roberto31 2013-01-31

A żywotność nowego diesla 140 tys km i albo pakujesz --naście tys zł w remont albo kupujesz nowe auto,ktoś tam na dole napisał ze Opel ma mulne silniki,i bardzo dobrze do insygni 160 w benzynie czy dieslu to na serio minimum na plus tego silnika 160 w benzynie bo ropniak o tej mocy jest marny o tych słabszych nawet nie warto pisać

~Krzycho 2013-01-24

FX ma słuszną rację. te nowe niby oszczędne silniki wcale mało nie palą. Jeździłem trochę fordem fokusem z 1.0 ecoboost i ciężko było zejść poniżej 9l na komputerze. A miał palić 3,5.

~FX 2013-01-24

Obstawiam kolejną wyżyłowaną jednorazówkę (podobną do PSA. 1.6HDI 110KM) gdzie mamy zapewnione 150 tyś km bezawaryjnej jazdy a potem łańcuszek cudów i litania rzeczy do roboty od mechanika za kwoty oscylujące w przedziale 5-10 tys zł. To spalanie całego segmentu "downsize" to kolejny mit. Wszystkie mają palić po 4 litry - i palą. Latem na autostradzie nie przekraczając 100km/h. W codziennym użytkowaniu oscylują w okolicach 6,5 litra czyli tyle ile dotychczasowe 2-litrowe diesle starszych generacji lecz o identycznych mocach. Z tym że ten 2-litrowy diesel osiągał przebiegi w przedziale 300-500tyś km i więcej podczas gdy te nowe konstrukcje z trudami 300 osiągają. Jaki w tym zysk ??

~masiarz 2013-01-19

porónaj masy astry i tej gulietty

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.