mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy diesel Opla

Nowy diesel Opla

Jeszcze w tym roku oferta marki Opel poszerzy się o nowe jednostki wysokoprężne. Nowe, 1,6-litrowe diesle CDTI ECOTEC są pierwszymi silnikami Opla, które spełniają przyszłą normę emisji spalin Euro 6.

Nowy diesel Opla
Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra są drugą z kolei rodziną nowych silników o mniejszej pojemności po silnikach benzynowych SIDI ECOTEC, również o pojemności 1,6 litra. Zastąpią one istniejące jednostki o pojemności 1,7 litra oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników dwulitrowych.

Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.

Nowe jednostki mają wyróżniać się w swojej klasie zredukowanym poziomem hałasu oraz poziomem wibracji. Poza wyższą kulturą pracy, nowe silniki będą wyróżniać się także optymalną korelacją wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także niższym zużyciem paliwa. W porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

Nowy silnik wysokoprężny wraz z jego innowacyjnym układem regulacji został opracowany całkowicie dzięki własnym umiejętnościom zespołu Opla oraz przy współpracy globalnego zespołu inżynierów w Turynie, Ruesselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Umożliwiło to kompleksową optymalizację układów od samego początku procesu projektowania. Z początkiem wiosny 2013 roku silniki CDTI ECOTEC 1,6 będą produkowane w tych samych zakładach w Szentgotthard na Węgrzech, w których produkuje się nowe silniki benzynowe o pojemności 1,6.

To jednak nie koniec nowości, jeśli chodzi o jednostki napędowe w gamie Opla. Jak zapowiedział wiceprezes niemieckiego koncernu dr Thomas Serdan, do końca tego roku uruchomiona zostanie produkcja trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-04-01

W kwestii silników diesla to opinie jak zawsze będą tutaj podzielone,moim zdaniem jest to opłacalne,ale tylko w przypadku kupna nowego samochodu,inaczej inwestując w stary kilkunastoletni- musimy liczyć się z remontem w nie małej kwocie.

~Roberto31 2013-01-31

A żywotność nowego diesla 140 tys km i albo pakujesz --naście tys zł w remont albo kupujesz nowe auto,ktoś tam na dole napisał ze Opel ma mulne silniki,i bardzo dobrze do insygni 160 w benzynie czy dieslu to na serio minimum na plus tego silnika 160 w benzynie bo ropniak o tej mocy jest marny o tych słabszych nawet nie warto pisać

~Krzycho 2013-01-24

FX ma słuszną rację. te nowe niby oszczędne silniki wcale mało nie palą. Jeździłem trochę fordem fokusem z 1.0 ecoboost i ciężko było zejść poniżej 9l na komputerze. A miał palić 3,5.

~FX 2013-01-24

Obstawiam kolejną wyżyłowaną jednorazówkę (podobną do PSA. 1.6HDI 110KM) gdzie mamy zapewnione 150 tyś km bezawaryjnej jazdy a potem łańcuszek cudów i litania rzeczy do roboty od mechanika za kwoty oscylujące w przedziale 5-10 tys zł. To spalanie całego segmentu "downsize" to kolejny mit. Wszystkie mają palić po 4 litry - i palą. Latem na autostradzie nie przekraczając 100km/h. W codziennym użytkowaniu oscylują w okolicach 6,5 litra czyli tyle ile dotychczasowe 2-litrowe diesle starszych generacji lecz o identycznych mocach. Z tym że ten 2-litrowy diesel osiągał przebiegi w przedziale 300-500tyś km i więcej podczas gdy te nowe konstrukcje z trudami 300 osiągają. Jaki w tym zysk ??

~masiarz 2013-01-19

porónaj masy astry i tej gulietty

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport