mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy diesel w Porsche

Nowy diesel w Porsche

Już niebawem pojawi się Cayenne Diesel z silnikiem drugiej generacji. Moc silnika V6 o pojemności 3 litrów została zwiększona o 5KM. Jednostka dysponuje teraz 245 KM mocy i pozwoli uzyskać spalanie na poziomie 7,2 litra.

Nowy diesel w Porsche
W ten sposób Cayenne Diesel wraca na pierwsze miejsce w linii modelowej Cayenne jako model o najmniejszej emisji związków węgla. Jego większa moc znajduje odzwierciedlenie w osiągach. Na przykład, czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h skrócił się do 7,6 s. (o 0,2 s.), a prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h, do 220 km/h.

Udoskonalenia te wprowadzono dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań, obejmujących nowe materiały obniżające masę, zmniejszenie oporów ciernych, przeprojektowanie układu wtryskowego oraz użycie nowej turbosprężarki i poprawę bilansu cieplnego silnika.

Jedną ze szczegółowych modyfikacji jest wał korbowy wykonany według nowego projektu, który dzięki mniejszej masie ma mniejszą bezwładność obrotową w stosunku do poprzednika.

Z kolei w głowicy zwiększenie ciśnienia bezpośredniego wtrysku paliwa o 200 bar, do maksymalnej wartości 2000 bar, przekłada się bezpośrednio na jakość wytwarzanej mieszanki paliwowo-powietrznej.
Nowy jest także projekt turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny – otrzymała ona udoskonalone łożyska i nowy wirnik turbosprężarki o lepszej reakcji i podwyższonej wydajności. Pakiet innych modyfikacji umożliwił obniżenie masy silnika V6 o 20 kg, dzięki czemu masa własna modelu Cayenne Diesel ulega zmniejszeniu do 2080 kg.
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 917 na aukcji

Porsche 917 na aukcji

Samochody luksusowe 2017-01-24

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.