mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy diesel w Renault

Nowy diesel w Renault

W 2011 roku na rynku pojawi się nowy silnik wysokoprężny produkowany przez Renault. Jednostka o pojemności 1,6 litra będzie generować moc taką samą jak aktualny silnik o pojemności 1,9 litra, zużywając przy okazji o jedną piątą mniej paliwa.

Nowy diesel w Renault

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji jest wydajny, prosty i zgodny z zasadami ochrony środowiska. Został on opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi. Jednostka wpisuje się w strategię downsizingu marki Renault.

Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki doładowaniu turbosprężarki.

Nowy silnik rozwinie moc 130 KM (96 kW), taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o około 20% mniej paliwa. Nowy silnik będzie montowany w samochodach osobowych z segmentu C (zwłaszcza w rodzinie Megane), segmentu D oraz w samochodach dostawczych z gamy Renault. Nowy silnik będzie także montowany w modelach Nissana.


Podobne wiadomości:

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Aktualności 2017-04-25

Megane RS – przyprawiony na ostro

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Żółte znaki na drogach - o co chodzi?
Żółte znaki na drogach - o co chodzi?
Od kilku dni w północno-wschodniej Polsce pojawiły się nowe, żółte znaki na których możemy zobaczyć np. czołg. Na szczęście zwykli kierowcy nie muszą się nimi przejmować. Są to informacje przeznaczone dla wojskowych.