mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy silnik dCi w Renault

Nowy silnik dCi w Renault

Firma Renault wyposażyła w silnik wysokoprężny 2.3 dCi Nowego Mastera. W samochodzie tym jednostka 2.3 dCi będzie dostępna w trzech poziomach mocy: 100, 125 i 150 KM. W przyszłości silnik ten będzie montowany w innych samochodach Aliansu Renault-Nissan.

Nowy silnik dCi w Renault
Silnik wywodzący się z jednostki 2.0 dCi (typ M9R), oferowanej między innymi w modelach Laguna i Espace, zastąpi w pojazdach Renault silnik 2.5 dCi (typ G9U) oraz czterocylindrową jednostkę wysokoprężną 3.0 dCi (typ ZD30) .

W ten sposób Renault kontynuuje strategię downsizingu, polegającą na zmniejszaniu pojemności skokowej silników, a więc i zużycia paliwa oraz emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i mocy.

Silnik wysokoprężny 2.3 dCi montowany w Nowym Masterze wykazuje się niższym zużyciem paliwa (średnio o 1 l/100 km i aż o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem) i zmniejszoną emisją CO2 (średnio o 10%), wyższym momentem obrotowym (+30 Nm).

Oprócz mniejszego zużycia paliwa, Diesel 2.3 dCi ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: przeglądy będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30 000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi. W nowym silniku zastosowano łańcuch rozrządu, tak więc nie ma już potrzeby wymiany paska rozrządu co 6 lat.

Pojemność skokową zwiększono do 2.3 l poprzez poszerzenie średnicy tulei cylindrów i zwiększenie skoku tłoka. Ponadto silnik wyposażono we wtryskiwacze najnowszej generacji z siedmioma otworami. Wszechstronny, nowy silnik 2.3 dCi spełnia wymagania i potrzeby wszystkich wersji Nowego Mastera, w tym z napędem przednim (silnik ustawiony poprzecznie) i z napędem tylnym (ustawiony wzdłużnie).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Master
Renault Master
Cena podstawowa już od: 117 649 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

Renault Mégane na trasie 50 000 km - O...

auto motor i sport 0000-00-00

Egzamin z komfortu i oszczędności. Ponad połowa długodystansowej próby Renault Mégane za nami. Jedyny obowiązkowy przegląd techniczny też. Mimo wielu długich podróży i wymagających tras, obyło się bez sensacji i awarii. "Z górki" będzie trudniej?

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Aktualności 2017-04-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?