mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Nowy skaner w produkcji

Nowy skaner w produkcji

Koncern Delphi opracował właśnie nowy, wielofunkcyjny radar skanujący (ESR). Pozwoli on projektować w tani sposób nową generację adaptacyjnych tempomatów, które będą działać jeszcze dokładniej.

Nowy skaner w produkcji

Nowy system wykorzystuje szyk antenowy zbudowany z elementów promieniujących opartych na liniach mikropaskowych. Pole widzenia wynika z konstrukcji elementów. Dwa odrębne zestawy antenowe są wykorzystywane do realizacji dwóch trybów pomiaru: długiego zasięgu, o polu widzenia 20 stopni i średniego zasięgu o polu widzenia 90 stopni.

Sygnały z tych elementów łączone są w celu stworzenia wąskiego promienia, który może być skanowany elektronicznie w całym polu widzenia. Projekt szyku antenowego zapewnia kąt równy 3,5 stopnia i skanuje 64 pozycje wiązki. Czas pomiarowy dla każdego trybu to 25 milisekund, co daje częstotliwość aktualizacji równą 20Hz. Firma Delphi wybrała pasmo częstotliwości 76GHz, aby móc wdrożyć swój system na całym świecie oraz aby zminiaturyzować antenę.

Jednoczesna transmisja i odbiór impulsu metodą Dopplera (STAR PD) dostarcza niezależny pomiar odległości i szybkości jego zmian, co umożliwia precyzyjną detekcję nieruchomych grup obiektów. Wraz z elektronicznie skanującym układem, właściwości te zapewniają doskonałe rozróżnienie różnorodnych celów, precyzję oceny odległości, prędkości zbliżania się obiektu i kąta, pod jakim znajduje się dany obiekt.

Kompletny moduł radaru, łącznie z układem elektronicznego sterowania, ma wielkość jedynie 13cm x 9cm x 3,9cm. Niewielkie wymiary urządzenia umożliwiają umieszczenie czujnika pod maską samochodu i pozwalają na zintegrowanie go tak, aby dopełniał stylizację samochodu lepiej niż istniejące projekty.

Jakość danych dostarczanych przez urządzenie Delphi umożliwia skuteczne funkcjonowanie tempomatu adaptacyjnego typu stop-and-go i złagodzenie kolizji poprzez usprawniony system samoczynnego hamowania, wyposażony w wykrywanie obecności pieszych i możliwość szybkiego reagowania na zbliżające się obiekty. Nowy system pozwoli układom hamowania i ochrony pasażerów być wstępnie gotowym i doprowadzi do powstania systemów pełnego hamowania awaryjnego samochodu, aby pomagać w unikaniu kolizji.

Tematy w artykule: radary tempomat tempomat adaptacyjny

Podobne wiadomości:

Odcinkowy pomiar prędkości rusza

Odcinkowy pomiar prędkości rusza

Finanse i prawo 2015-11-14

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza ecodrivingu

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

Komentuj:

~alladyn-solar-batt 2009-04-30

Bardzo dobrze, że ktoś wreszcie zabrał się za systemy aktywnego bezpieczństwa. Ich wdrożenie, bedzie milowym krokiem w poprawieniu ilośći błednych decyzji podejmowanych przez kierowców w nagłych i kolizyjnych sytuacjach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport