mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Opona do "elektryka"

Opona do "elektryka"

Innowacyjny napęd wymaga innowacyjnej opony. Inżynierowie Michelin, opracowując prototypową oponę do samochodów z napędem elektrycznym, stworzyli unikatową konstrukcję.

Opona do
Opona jest wyższa, niż montowane w samochodach spalinowych, ale stosunkowo wąska. Zmniejszenie powierzchni kontaktu opony z podłożem ograniczyło jej opory toczenia – co zwiększyło energooszczędność. Ponadto, większa średnica zewnętrzna opony w połączeniu z niższym profilem pomaga poprawić jej efektywność energetyczną. Opona wykonuje mniej obrotów dla pokonania założonego dystansu, występuje mniejsza deformacja podczas obrotów, a w konsekwencji mniejsze nagrzewanie opony i straty energii.

Wzrost średnicy opony pociąga za sobą wydłużenie obwodu koła, a więc długości bieżnika, co przełoży się na zwiększenie przebiegu pojazdu i spadek kosztów eksploatacyjnych.

Konstruktorzy Michelin opracowali także unikatowy wzór bieżnika z wąskimi, kierunkowymi rowkami wzdłużnymi zapewniającymi oponie dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni i niski poziom hałasu.

Niski poziom hałasu generowanego podczas jazdy przez prototypową oponę Michelin ma tym większe znaczenie, że pojazdy z napędem elektrycznym są niemal bezgłośne. Prototypowe opony Michelin zajmują mało miejsca

Podobne wiadomości:

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport